زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت محصور در زمان نیست
کد خبر: 1386979
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی:

زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت محصور در زمان نیست

گروه اجتماعی: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زمان خاص محدود نمی‌شود؛ لذا مقام شامخ شهدا از ضروریات مقام خلیفة‌اللهی است که قرآن وعده تجلی نور حق را بدان نوید داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد و امور ایثارگران استان مرکزی، 22 اسفند همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل(ره)، ضمن گرامیداشت این روز افتخارآفرین و نکوداشت مقام شامخ شهدا این روز را به کارکنان این نهاد تبریک و از زحمات و خدمات ارزشمند این عزیزان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) در 22 اسفند سال 58 طی فرمانی این روز را به نام شهدا و ایثارگران خواندند و از زحمات و خدمات این عزیزان تجلیل کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 83 طی مصوبه‌ای روز تأسیس بنیاد شهید را با نام بزرگداشت مقام شخدا تصویب کرد.

حجت‌الاسلام هنرمند، برگزیده شدن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی را به‌عنوان یکی از 10 دستگاه برتر استان را نشان از لیاقت وافر و خدمات صادقانه رؤسای مراکز تابعه و کارکنان پرتلاش این نهاد دانست و از اقدامات ارزشمند این عزیزان تقدیر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانسنگ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زمان خاص محدود نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به هجمه دشمنان مبتنی بر خدشه وارد کردن بر پیکره انقلاب وظیفه تمامی مسئولان و مردم این است که بیش از پیش از آرمان‌های امام(ره) و شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب صیانت کنند.

حجت‌الاسلام هنرمند وجود بیش از 6 هزار شهید، 14 هزار جانباز سرافراز و یک‌هزار کبوتر آزاده استان را نشان از عزت و اقتدار مردم استان مرکزی برشمرد و اظهار کرد: مردم شهیدپرور استان با خدمات ارزنده در راستای ادامه دادن راه شهدا برگ زرینی دیگر در سند افتخارات خویش ثبت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید استان در پایان، ضمن تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا این روز را به این عزیزان تبریک گفت و ضمن گرامیداشت نام شهدای معزز سراسر کشور، گفت: مقام شامخ شهدا از ضروریات مقام خلیفة‌اللهی است که قرآن وعده تجلی نور حق را بدان نوید داده و این ارث از اولیاء الله به ما رسیده است که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.

captcha