شهید آوینی الگوی ماندگار عرصه هنر انقلابی و اسلامی است
کد خبر: 1393073
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
رئیس اداره ارشاد زرندیه:

شهید آوینی الگوی ماندگار عرصه هنر انقلابی و اسلامی است

گروه هنر: شهید آوینی الگوی ماندگاری در عرصه هنر انقلابی و اسلامی است؛ چرا که انسانیت، اخلاق و ولایت‌مداری را سرلوحه کار خویش قرار داده بود و دفاع مقدس و معنویت را برای همگان به زیبایی به تصویر کشید.

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: هرگاه سخن از هنر به‌ویژه هنر انقلابی و اسلامی به میان می‌آید، محال است که فکر هر انسان قدرشناسی، تعهد و هنرمندی شهید سیدمرتضی آوینی را به خاطر نیاورد.

شهید آوینی؛ الگوی اخلاق و ولایت‌مداری

وی بیان کرد: شهید آوینی الگوی ماندگاری در عرصه هنر انقلابی و اسلامی است؛ چرا که انسانیت، اخلاق و ولایت‌مداری را سرلوحه کار خویش قرار داده بود و دفاع مقدس و معنویت را برای همگان به زیبایی به تصویر کشید.

جوانمرد تصریح کرد: شهید آوینی همواره تلاش می‌کرد ضمن ثبت هنرمندی انسان‌های وارسته که همانا زیباترین هنر آنها شهادت بود، روایت‌ فتح را به زبان هنر که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب رساترین زبان است، بازگو کند.

رئیس اداره ارشاد زرندیه اعلام کرد: بیستم فروردین در تقویم ایران سالروز شهادت این سید بزرگوار و روزهنر انقلاب اسلامی نام گرفته است که نه تنها یاد و خاطر ایشان؛ بلکه داستان هنرمندی و رشادت صدها هنرمند شهید این مرز و بوم در تاریخ را ثبت و یادآوری می‌کند.

هفته هنر انقلاب اسلامی؛ یادآور شایستگی‌های شهید آوینی

وی اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی علاوه بر یادآوری رشادت شهید آوینی به شایستگی یادآور هنرمندان انقلابی چون شهید محمدضیایی است که نامش موجب فخر و غرور اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه است و به نیکی گام در وادی فرزانگی هنر نهاده و آسمانی شد.

جوانمرد ادامه داد: یاد و خاطره شهدای انقلابی نه‌تنها در هفته هنر انقلاب اسلامی؛ بلکه در همه ایام باید سرلوحه دیگر هنرمندان متعهد به اسلام و انقلاب قرار گیرد و همگان نیز موظف هستند تا در راستای اهداف و آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی، هنرمندان شهید و امام شهیدان قدم برداشته و به تمامی شهدای انقلاب اسلامی ادای دین کنند.

لزوم ترویج و گسترش هنر انقلاب اسلامی

وی با تأکید بر لزوم ترویج و گسترش هنر انقلاب اسلامی، افزود: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی به همت این نهاد و همکاری هنرمندان بسیجی کانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره ارشاد زرندیه در پایان با اشاره به برگزاری نشست فرهنگی ـ سیاسی هنرمندان بسیجی، یادآور شد: همچنین همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، تعدادی از هنرمندان بسیجی و مسئولان شهرستان با حضور در گلزار شهدای شهر زاویه بر سر مزار هنرمند شهید محمدضیایی حضور یافته و به روح ملکوتی این شهید بزرگوار و دیگر شهدا، ادای احترام کردند.

captcha