مرحله استانی مسابقات قرآن بنیاد شهید استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 1400821
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
12 اردیبهشت؛

مرحله استانی مسابقات قرآن بنیاد شهید استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: مرحله استانی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه ‌خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ‌12 اردیبهشت در اراک برگزار می‌شود.

محمدرضا گرجی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، برگزاری مسابقات قرآن ویژه جامعه هدف این نهاد را ارتقاء معلومات این عزیزان در‌خصوص مباحث قرآنی ـ دینی بیان کرد و افزود: امید است با اجرای این مسابقات زمینه برای نشر و گسترش مفاهیم ناب کلام الهی روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از دهه دوم بهمن و اسفند‌ سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره حضور جامعه هدف بنیاد شهید در مسابقات قرآن از رشد قابل توجهی نسبت به سال مشابه قبل برخوردار بود.

گرجی بیان کرد: مرحله استانی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در قالب رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، نماز، اذان و ترجمه و مفاهیم ویژه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران شامل سرپرستان، همسران و فرزندان آنان برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه مسابقات قرآن یاد شده در دو بخش شفاهی و کتبی و در 2 گروه آقایان و بانوان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مرحله جمعه، 12 اردیبهشت‌ با حضور 250 شرکت‌کننده در اراک برگزار شده و منتخبان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

captcha