بزرگداشت آیت‌الله بهجت، گرامیداشت فقه و عرفان است
کد خبر: 1405494
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷

بزرگداشت آیت‌الله بهجت، گرامیداشت فقه و عرفان است

گروه اجتماعی: رئیس حوزه علمیه آیت‌‌لله بهجت فومن، 20 اردیبهشت‌ماه، بزرگداشت آیت‌الله بهجت را گرامیداشت فقه و عرفان دانست و گفت: گرامیداشت آیت‌الله بهجت طبق سنت حسنه پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین ولی‌رضا قربانی، رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهجت فومن در نشست ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت که عصر روز گذشته، 20اردیبهشت ماه در استانداری گیلان برگزار شد، بزرگداشت آیت الله بهجت را گرامیداشت فقه و عرفان دانست و گفت: با نگاه به گذشتگان، نمونه های بسیاری را از این بزرگ‌مردان می بینیم که متأسفانه از آنان غافل بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه سیر و سلوک، سیره عملی و زهد و پارسایی آیت‌الله بهجت به حدی منحصر به‌فرد بود که امروزه از وی به عنوان الگویی جاویدان یاد می کنیم، افزود: آیت‌الله بهجت در میدان علم عطر علوم فقیهان بزرگ اسلام را داشت و در عصر کنونی نیز منحصربه‌فرد است.
رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهجت فومن با اشاره به اینکه آیت الله بهجت حتی در بسیاری از موارد از اساتید خود نیز پیشی می گرفت، تأکید کرد: آیت‌الله بهجت شخصیتی پیشتاز در علم و سیر و سلوک عملی و رفتاری بود.‌
حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه باید به واسطه بزرگداشت آیت‌الله بهجت، گرامیداشت فقه، فقاهت، علم و علما را داشته باشیم، عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به فرهنگ، گرامیداشت آیت‌الله بهجت، فرصتی برای ارتقای فرهنگ جامعه به سمت عرفان، فقاهت و تحقق نامگذاری سال است.
وی گرامیداشت آیت‌الله بهجت را فرصتی برای ارتقای فرهنگ اصیل اسلامی و دینی دانست و یادآور شد: درگذشت علما حفره‌ای در پیکر اسلام ایجاد می کند.
رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهجت فومن با بیان اینکه گرامیداشت آیت‌الله بهجت طبق سنت حسنه پیامبر(ص) است، بیان کرد: وظیفه ما برگزاری گرامیداشت‌ها و فعالیت های علمی و پژوهشی درخور شأن وی و ارائه آن گنجینه‌های ناب به نسل جوان است.

captcha