آیت‌الله بهجت؛ الگویی جامع برای همه ادوار
کد خبر: 1405569
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

آیت‌الله بهجت؛ الگویی جامع برای همه ادوار

گروه اجتماعی: امام جمعه فومن با بیان اینکه سجایای رفتاری و اخلاقی آیت‌الله بهجت الگویی جامع برای همه ادوار است، گفت: پنجمین سالگرد عروج ملکوتی  این عالم ربانی، 26 اردیبهشت‌ماه در فومن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن، عصر روز گذشته، 20اردیبهشت‌ماه  در نشست ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت در استانداری گیلان، از برگزاری مراسم پنجمین سالگرد عروج ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع  آیت الله بهجت(ره) در زادگاهش شهرستان فومن خبرداد و گفت: مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت، 26 اردیبهشت‌ماه، در مسجد ولی عصر(عج) فومن برگزار می شود.
وی با اشاره به نقش ارزنده علما از صدر اسلام تاکنون، افزود: در زمان وجود ائمه(ع) و امامان(ع)، علمای دینی نقش بسیاری داشتند و امامان بسیاری از امور را به علما ارجاع می دادند، در زمان غیبت که مردم به امام دسترسی نداشتند نیز نقش علمای دینی پررنگ تر می شود.
امام جمعه فومن با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله بهجت، تصریح کرد: آیت‌الله بهجت شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام است که در زمینه‌های مختلف تقوا، اخلاق، علم، عمل و عرفان با بهره گیری از محضر علمای برجسته به درجات والایی از رستگاری و حقیقت طلبی رسید و رضایت پروردگار را اولویت خویش قرار داد.
حجت‌الاسلام صفوی با بیان اینکه خصوصیات و سجایای رفتاری و اخلاقی آیت‌الله بهجت الگویی جامع برای همه ادوار است، تأکید کرد: باید اندیشه‌های ناب این عالم وارسته در جهان اسلام به ویژه برای نسل جوان تبیین شود به گونه‌ای که نسل جوان امروز، تشنه شناخت شخصیت آیت‌الله بهجت شود.
وی با اشاره به جایگاه علمی و عرفانی آیت‌الله بهجت عنوان کرد: آثار غنی و خاطرات به جا مانده از وی باید تدوین شود و در اختیار عموم قرار گیرد، حوزه‌های علمیه باید بیشتر از آثار و سیره عملی این عالم فقید در جهت پرروش طلاب بهره گیرند.
امام جمعه فومن با اشاره به پیشینه و سبقه درخشان گیلان در زمینه پرورش فرهیختگان و علما یادآور شد: بزرگان دینی و فرهنگی بسیاری در نقاط مختلف گیلان وجود دارند که متأسفانه این شخصیت‌های بزرگ علمی آن گونه که شأن آنها بود به مردم شناسانده نشده‌اند.

captcha