گفتمان‌های بهجت‌‏شناسی را در سطح جامعه گسترش دهیم
کد خبر: 1407020
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تأکید کرد:

گفتمان‌های بهجت‌‏شناسی را در سطح جامعه گسترش دهیم

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی فومن با اشاره به الگو قراردادن سبک زندگی آیت‌الله بهجت، گفت:امروزه باید سلوک و زندگی این مرجع عظیم‌الشأن برای نسل جوان تبیین شود و گفتمان‌های بهجت‌‏شناسی را در سطح جامعه گسترش دهیم.

حجت‌‏الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیم‌‏زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فومن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، گفت: آیت‌الله بهجت فومنی(ره)، مرجع عالی‌قدر جهان اسلام در طول عمر با عظمت خود به درجات فراوانی از بندگی و عبودیت و سیر و سلوک واقعی رسید و حتی یک لحظه از یاد خدا غافل نشد.
وی افزود: جنبه‌‏های مختلف عرفانی، ملکوتی و عبادی ایشان سرشار از نکات ریز و درس زندگی برای همه انسان‌ها است. وی همواره در طول عمر گرانبهایش از شهرت و معروفیت پرهیز می‌کرد و مرجعیت تقلید را نیز به جهت تکلیف پذیرفت.
رئیس تبلیغات اسلامی فومن ادامه داد: وی نزد پروردگار و اولیای خدا نیز جایگاه ویژه‌ای داشت و همین امر بر محبوبیت وی نزد مردم می‌‌افزود، زیرا اعمال آیت‌الله بهجت سراسر صداقت و خلوص بود؛ لذا به درگاه خداوند پذیرفته می‌‌شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: خدایی بودن و اخلاص در عمل سبب شد که وی به عنوان مرجع عارف، مورد احترام همگان باشند و اعمال خالص وی، چنین جایگاهی را برای ایشان رقم زد.
آیت‌‌الله‌‌ بهجت(ره) مریدان و مقلدین بسیاری در دنیای اسلام داشت
این کارشناس دینی با اشاره به تشییع جنازه با شکوه این مرجع عالی‌قدر، بیان کرد: آیت‌‌الله‌‌ بهجت(ره) مریدان و مقلدین بسیاری در دنیای اسلام داشت و همگی با شور و احساس خاصی در تشییع جنازه وی شرکت کردند.
وی با اشاره به کرامات بسیار آیت‌الله‌ بهجت تأکید کرد: این کرامات بسیار به سبب عبد واقعی بودن وی از جانب پروردگار متعال بودند و حتی بسیاری از مردم، آیت‌الله بهجت را به عنوان شفیع نزد خدا در استجابت دعاهایشان قرار می‌‏دادند.
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه برای رسیدن به کمال باید سبک زندگی آیت‌الله‌‏ بهجت را به عنوان الگو قرار دهیم، بیان کرد: امروزه باید سلوک و زندگی این مرجع عظیم‌الشأن برای نسل جوان تبیین شود و بحث گفتمان‌های بهجت‌‏شناسی را در سطح جامعه گسترش دهیم.
وی ادامه د اد: ویژگی‌هایی همچون تقوا، عبد بودن و درجات رفیع ایمان را برای نسل جوان تبیین کنیم، زیرا ترویج و جاری‏ ساختن این خصوصیات در زندگی می‌‏توانند چاره‌‏ساز رفع مشکلات امروز جوانان باشد و آنان را در مقابل بسیاری از آسیب‌ها مصون بدارد.
معنویت و تقوا راه‌گشای انسان در تمامی مراحل است
حجت‌الاسلام ابراهیم‏‌زاده گفت: اگر وی را به طور کامل به همگان بشناسانیم، جوانان آیت‌الله بهحت را بجای الگوهای نادرست غربی به عنوان پیشرو و الگو قرار می‌‏دهند و در مسائل مختلف زندگی از پندهای آموزنده وی بهره‌مند می‌‏شوند.
این مسئول فرهنگی با اشاره به فرمایش آیت‌‏الله بهجت که «ما زندگی می‏‌کنیم که قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم»، اضافه کرد: همه اقشار جامعه باید این سخن ایشان را راهنمای مسیر و شعار اصلی زندگی قرار دهند و در معاملات روزمره به آن عمل کنند.
وی با بیان اینکه انسان با انس با قرآن قیمت پیدا می‌‌کند، عنوان کرد: ارزش واقعی انسان‌ها والاتر از درگیری در مسائل مادی و روزمره است و در این میان، معنویت و تقوا راه‌گشای انسان در تمامی مراحل است، لذا سیره علما و بزرگان نکات آموزنده‌‏ای برای همه اقشار مردم دارد و باید زندگینامه و سیره این مراجع عظیم‌الشأن و عالمان دینی را بیشتر بشناسیم.

captcha