آیت‌الله بهجت(ره)، مصداق واقعی انسان تائب بود
کد خبر: 1407300
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

آیت‌الله بهجت(ره)، مصداق واقعی انسان تائب بود

گروه اجتماعی: نائب رئیس مجلس آیت‌الله بهجت(ره) را مصداق واقعی انسان تائب خواند و گفت: این عالم ربانی و عبد صالح خدا، به مقام بندگی حضرت حق رسیده بود و هر لحظه برای رسیدن به قرب الهی شتاب می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی ‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، 26 اردیبهشت‌ماه، در پنجمین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله‌‌ بهجت فومنی(ره) که در مسجد ولی‌عصر(عج) بالامحله شهرستان فومن برگزار شد، با بیان اینکه بندگان بزرگ خدا همواره در حال استغفار در اعمال خویشتن هستند، اظهار کرد: انسان تائب از عمل و رفتار خود ناراضی است و به مقام برتر و اعمال صالح فکر می‌کند.
وی عبودیت را ورود به حوزه بندگی خداوند دانست و ادامه داد: انسان تائب هرگز از نقطه‌ای که در آن واقع است، راضی نیست و این از ویژگی‌های انسان تائب است؛ لذا استغفار و توبه واقعی انسان را به مقام بلند معرفت نائل می‌کند.
این کارشناس دینی به تبیین ابعاد شخصیت عرفانی و الهی آیت‌الله بهجت(ره) پرداخت و افزود: این عالم ربانی و عبد صالح خدا، به مقام بندگی حضرت حق رسیده بود و هر لحظه برای رسیدن به قرب الهی شتاب می‌کرد و در هر نمازش نسبت به نماز قبل اوج بیشتری در عبودیت می‌گرفت، افتخار آیت‌الله بهجت فومنی این نبود که در عمر خود گناه نکرد، بلکه افتخار ایشان این بود که در عمر خود لحظه‌ای از یاد خدا غافل نگشت.
عبودیت دستاورد علم و عمل صالح است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آیت‌الله بهجت(ره) را مصداق واقعی انسان تائب خواند و گفت: آیت‌الله بهجت به دنبال بندگی خداوند بود و وی از دوران نوجوانی لباس بندگی پوشید و تا آخرین لحظات حیات با تمام توان در مسیر بندگی خداوند گام برداشت و عبد بود؛ عبودیت دستاورد علم و عمل صالح است و انسان اگر به نور علم و عمل آراسته شود، عبد است و آیت‌الله بهجت در طول 90 سال علم مشعل فراروی او بود و به علوم حضوری راه یافت، می‌دید و حرکت می‌کرد.
وی بندگی را به معنای شناخت وظیفه و انجام آن برای رضای خدا دانست وعنوان کرد: آیت‌الله بهجت به قدری به نفس خود سوء ‌ظن داشت که بدبین‌تر فرد نسبت به نفس خویش بود، امام خمینی(ره) نیز با انقلاب خود به دنبال تشخیص وظیفه بود، زیرا وی عادت به بندگی داشت و آنجا که احساس کرد وظیفه خروج از نجف اشرف است سفر را به پاریس تغییر داد و به دنبال انجام وظیفه بود.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: آیت‌الله بهجت(ره) حاضر بود زندگی خود را بدهد که یک تار موی ایمان در هنگام مرگ را داشته باشد و این موضوع نشان داد که نفس را شناخته بود، نمازهای پایان عمر آیت‌الله بهجت سیر و سلوک محض بود خواند و ایشان در تمام شبانه‌روز و حتی در خواب در یاد خدا بود؛ آیت‌الله بهجت همواره در مقام سپاس با خداوند بود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت تجسم امر به معروف و حقیقت نهی از منکر بود، گفت: آیت‌الله بهجت می‌فرمود «اصلاح امور دنیا و آخرت انسان به اصلاح رابطه با خداست و اصلاح رابطه با خدا به اصلاح نماز است»؛ لذا اگر انسان توبه کند، اهل نماز می‌شود و اگر به این مقام رسید وارد حوزه دیگری می‌شود و این انسان آمر به معروف است.
هدایت جامعه به سوی اسلام ناب دغدغه امروز رهبری است
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و گفت: امروز تمام دغدغه مقام معظم رهبری ارتباط با خدا و هدایت جامعه به سوی اسلام ناب محمدی(ص) است، لذا جا دارد همه با حساسیت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم تا دشمنان نتوانند نسل نوجوان و جوان ما را از صراط مستقیم الهی دور کنند.
این مقام مسئول آیت‌الله بهجت(ره) را از مراجع عظام تقلید و مظهر عرفان عملی خواند و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی که به مناسبت درگذشت این عالم ربانی و عارف روشن ضمیر صادر کردند، فرمودند «آن بزرگوار که از برجستگان مراجع تقلید معاصر به شمار می‌رفتند، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی‌پایان نیز بودند، دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار آینه روشن و صیقل یافته الهی و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و صالحان بود».

captcha