آیت‌الله‌ العظمی بهجت بر شناسایی تکلیف و عمل بدان تأکید داشت
کد خبر: 1408281
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
باقری‌لنکرانی:

آیت‌الله‌ العظمی بهجت بر شناسایی تکلیف و عمل بدان تأکید داشت

گروه اجتماعی: شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله العظمی بهجت به جامعه بی‌توجه نبودند و ایشان به فرار از مسئولیت‌های اجتماعی توصیه نمی‌کرد بلکه بر شناسایی تکلیف و عمل بدان تأکید داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت و درمان شب گذشته، 28 اردیبهشت در مراسم پنجمین سال درگذشت آیت‌الله العظمی بهجت که در دانشگاه شیراز برگزار شده بود، با بیان اینکه توصیه‌های آیت‌الله العظمی بهجت چیزی جز توصیه‌های بارز دینی و عبودیت و حرکت بر اساس موازین شرعی نیست، گفت: توصیه‌های ایشان تأیید شده در شرع و دین است بنابراین در این مسیر نیز نباید سلیقه‌ای حرکت کرد بلکه انسان در این مسیر باید عبد بودن را بیاموزد.
وی افزود: این درست نیست که شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله العظمی بهجت به جامعه بی‌توجه بودند زیرا طی مسیر زندگی تنها به صرف مریدبازی‌ها امکان‌پذیر نیست.
باقری لنکرانی اظهار کرد: در برابر آنچه که سرنوشت اسلام و مسلمین را  تحت تأثیر قرار می‌داد، این مکتب بی‌تفاوتی نبود و به فرار از مسئولیت‌های اجتماعی توصیه نمی‌کرد بلکه تأکید بر شناسایی تکلیف و عمل بدان بود.
رئیس کانون فرهنگی بصیرت فارس عنوان کرد: یکی از حجت‌های خدا بر ما، وجودهایی نورانی مثل آیت‌الله العظمی بهجت در عصر ما است تا با این ادعا که در توان ما نیست مسیر را به طریق معصومین طی کنیم، از طی مسیر فرار نکنیم بلکه باید با تأسی به این بزرگان می‌توان ادعا داشت که این شخصیت‌ها بهترین الگوها برای ما هستند.
وی با بیان اینکه اگر پشتوانه این جلسه تغییر در مسیر زندگی ما نباشد، جز خسران به چیز دیگری نخواهید رسید، افزود: بعضی تصور می‌کنند زمانی که پا در مسیر بندگی خدا می‌گذارند باید بی‌توجهی به امور اجتماعی را مسیر خود قرار دهند.

captcha