انتشار اشعار دفاع مقدس در «دست‌هایت بوریای باز دلجویی است»
کد خبر: 1410466
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

انتشار اشعار دفاع مقدس در «دست‌هایت بوریای باز دلجویی است»

گروه ادب: یکی از شاعران کشورمان از ارائه اشعار دفاع مقدسی خود در «دست‌هایت بوریای باز دلجویی است» خبر داد که هم اکنون در دست ویرایش است.

حسن رحیم‌پور، شاعر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه دو اثر در قالب خاطره‌داستان و یک اثر در قالب شعر را در دست انجام دارد، گفت: هم‌اکنون در حال ویرایش شعرهایم هستم تا آنها را به دست چاپ بسپارم.
وی درباره مجموعه اشعارش که در این اثر جدید گرد آورده است، اظهار کرد: دو بحث در این اثر مطرح است؛ یک بخش شعرهایی است که مربوط به دوران جوانی و سال‌های دفاع مقدس است و سرایش آنها تاکنون ادامه داشته‌.
این شاعر ادامه داد: این اشعار شامل دو بخش است؛ بخشی از آنها شامل اشعار جنگ و درباره جنگ است و بخشی دیگر شعرهایی است که به سال‌هایی برمی‌گردد که من در جبهه حضور داشتم و تا آتش‌بس و پذیرش قطعنامه به جبهه می‌رفتم.
وی درباره سبک اشعاری که در این مجموعه ارائه شده‌اند گفت: قالب‌های اشعار این مجموعه را غزل و مثنوی تشکیل می‌دهند و بخشی نیز در قالب شعر نو (سپید) ارائه شده‌اند.
رحیم‌پور از «دست‌هایت بوریای باز دلجویی است» به عنوان نام انتخابی برای این مجموعه یاد کرد و افزود: اشعاری که همزمان با حضور من در جبهه سروده‌ شده‌اند، به این صورت بوده‌اند که یک ماه را در هر سال به جبهه‌های جنوب می‌رفتم و همین رویکرد سبب شد تا اشعاری را در ارتباط با جنگ بسرایم.

captcha