اولین گردهمایی ائمه جماعات دستگاه قضایی استان مرکزی برگزار شد
کد خبر: 1422883
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶

اولین گردهمایی ائمه جماعات دستگاه قضایی استان مرکزی برگزار شد

گروه اجتماعی: اولین گردهمایی ائمه جماعات دستگاه قضایی استان مرکزی همزمان با هفته بزرگداشت قوه قضائیه در اداره‌کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی پنج‌شنبه، 5 تیردر اولین گردهمایی ائمه جماعات دستگاه قضایی استان گفت: نماز یکی از واجبات دین مبین اسلام است که باید در همه حال به اقامه آن اهمیت داد.

وی با بیان اینکه  اقداماتی سازنده در راستای خدمت‌گزاری به نمازگزاران دستگاه قضایی استان در سال گذشته انجام شده است، افزود: برپایی نماز اول وقت یکی از عمده تکالیف عموم مردم است که باید احیای آن از دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی جامعه آغاز شود.

آقاباقری با اشاره به اینکه در ابتدای سال گذشته بازرسی از نمازخانه‌های سراسر استان صورت گرفته و ماحصل این بازدید به تهران منعکس شده است، اضافه کرد: با بررسی‌های لازم مقرر شد که تجهیز، مرمت و ساماندهی تمامی نمازخانه‌های تحت پوشش این سازمان در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه مفروش کردن نمازخانه‌ها، ایجاد فضایی آرام، تجهیز کتابخانه‌ها به کتب مربوط به نماز و احکام دین مبین اسلام، توزیع بسته‌های فرهنگی در بیان احکام بین‌الصلاتین از دیگر اقدامات در راستای ساماندهی به امور نمازخانه‌های تحت پوشش این سازمان بیان کرد.

آقاباقری با بیان این نکته که برگزاری دوره آموزشی احکام و اسرار نماز از اقدامات صورت گرفته در این راستاست، اضافه کرد: به‌منظور بهسازی محیط نمازخانه سیستم تهویه مطبوع در دستور کار قرار گرفت که به مرحله اجرا درآمد.

این مقام مسئول در پایان، از اجرای مسابقه کتابخوانی طهارت روح خبرداد و گفت: شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید این کتاب را خلاصه‌نویسی کرده و آن را به مرجع مورد نظر تحویل دهند.

captcha