برگزاری دوره آموزشی و گزینش نهایی طلاب جدیدالورود در حوزه‌های علمیه گیلان
کد خبر: 1435046
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

برگزاری دوره آموزشی و گزینش نهایی طلاب جدیدالورود در حوزه‌های علمیه گیلان

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: دوره اختبار و تثبیت و گزینش نهایی طلاب جدید‌الورود در حوزه‌های علمیه گیلان از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین لاکانی، مدیرکل حوزه‌های علمیه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از برگزاری دوره اختبار و تثبیت و گزینش نهایی طلاب جدیدالورود در حوزه‌های علمیه استان خبر داد و اظهار کرد: دوره آموزشی و گزینش نهایی طلاب جدیدالورود سال تحصیلی جدید حوزه به‌مدت یک ماه و با رویکرد آموزشی و تربیتی برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از 15 مرداد تا 15 شهریور امسال در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی به جهت آشنایی متقاضیان با دروس حوزوی و فضای آن و گزینش نهایی آنان به‌صورت منفک در مدارس علمیه استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه دوره اختبار و تثبیت که بعد از تشکیل پرونده، مصاحبه، تحقیقات و آزمایش پزشکی در تاریخ ذکر شده شروع می‌شود، گفت: این دوره به جهت تعیین و سنجش علمی متقاضیان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام لاکانی اظهار کرد: در این دوره اساتید مجرب برای آشنایی بیشتر متقاضیان با فضای معنوی و دروس حوزوی در موضوعات مختلف تدریس می‌کنند و متقاضیانی که در پایان دوره موفق به گذراندن این دوره شوند مجوز شروع رسمی تحصیل در حوزه‌های علمیه را کسب می‌کنند.

به گزارش ایکنا، قبول‌شدگان این دوره‌ها از اول مهر‌ ‌به‌صورت رسمی تحصیل در حوزه‌های علمیه را آغاز می‌کنند.

captcha