مقابله با عرفان‌های کاذب؛ ضرورتی برای برپایی همایش «بهجت عارفان»
کد خبر: 1439740
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
جمشید رسایی:

مقابله با عرفان‌های کاذب؛ ضرورتی برای برپایی همایش «بهجت عارفان»

گروه اندیشه: رئیس جهاد دانشگاهی استان گیلان با اشاره به برپایی همایش «بهجت عارفان» اظهار کرد: با توجه به ضرورت مقابله با عرفان‌های کاذب در جامعه نیاز به برگزاری چنین همایش‌هایی وجود دارد.

جمشید رسایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به برگزاری همایش «بهجت عارفان» از سوی معاونت فرهنگی این نهاد، اظهار کرد: در این همایش قرار است ویژگی‌های اخلاقی و عرفانی آیت‌الله بهجت توسط محققان و نخبگان حوزه و دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد.
وی در مورد هدف از برگزاری چنین همایشی گفت: طرح برگزاری همایش «بهجت عارفان» از اول سال جاری در جهاد دانشگاهی مطرح و کارها برای اجرایی شدن آن آغاز شد تا از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در حوزه و دانشگاه وجود دارد، برای شناساندن ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله بهجت استفاده شود.
رسایی با تأکید بر ضرورت شناساندن شخصیت آیت‌الله بهجت به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان گفت: در آستانه صدمین سالگرد تولد آیت‌الله بهجت تلاش می‌کنیم زمینه برای شناخت جامعه نسبت به ویژگی‌های اخلاقی، عرفانی، معنوی و زندگی ایشان فراهم شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان گیلان همچنین تصریح کرد: با توجه به ضرورت مقابله با عرفان‌های کاذب و جریان‌های نومعنویت‌گرا در جامعه که بیشتر در پی فریب قشر جوان جامعه هستند، نیاز به برگزاری چنین همایش‌هایی وجود دارد.
رسایی در مورد زمان برگزاری همایش «بهجت عارفان» گفت: اعلام فراخوان برای دریافت آثار و مقالات صورت گرفته که علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان شهریورماه مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند؛ بعد از دریافت و داوری آثار و اعلان نتایج، زمان قطعی برگزاری همایش نیز اعلام خواهد شد.
بنابراین گزارش، محورهای همایش «بهجت عارفان» موضوعات مختلفی از جمله تقوا و خودسازی، عبادت، صبر و توکل، زهد و ساده‌زیستی، واجبات و ترک محرمات، زیارت و توسل، تواضع و فروتنی، سیره و سلوک، مقام معنوی و ... است.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا این تاریخ به نشانی الکترونیک Bahjat.Faghihan@chmail.ir  یا به نشانی رشت، فلکه گاز، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گیلان ارسال کنند.

captcha