معرفی برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کارکنان قوه قضائیه در استان مرکزی
کد خبر: 1441948
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

معرفی برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کارکنان قوه قضائیه در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی برگزیدگان مرحله استانی دومین دوره از مسابقات قرآن دستگاه قضایی در استان را معرفی کرد.

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به هجمه سنگین دشمنان در راستای ضربه وارد کردن به فرهنگ ناب اسلامی توسعه مفاهیم قرآنی امری لازم اجتناب‌ناپذیر و ضروری ارزیابی می‌شود.

وی به برگزاری دومین دوره برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات در سال گذشته ویژه برادران برگزار شد؛ اما امسال به‌دلیل علاقه‌مندی و استقبال در هر دو گروه برگزار شد.

آقاباقری با اشاره به اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات پنج‌شنبه، 30 مرداد با حضور شرکت‌کنندگان در اراک برگزار شد، ادامه داد: از مجموع 162 متسابق مرحله شهرستانی 75 داوطلب در مرحله استانی حضور داشتند.

وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات در قالب رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم و حفظ با 5 زیرشاخه حفظ کل، حفظ 2 جزء، 5 جزء، 10 و 15 جزء برگزار شد.

آقاباقری در‌خصوص نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآنی دستگاه قضا در بخش برادران، گفت: سید‌مرتضی رحیمی‌مقدم، محمد سرخیر، مجتبی شهرجردی در رشته قرائت تحقیق حائز رتبه‌های به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی برگزیدگان اول تا سوم رشته قرائت ترتیل را مجید قدیریان، سیدمهدی قریشی و سعید عقابی معرفی کرد و گفت: امیرحسین علیمردان و میثم امیری‌آرانی به ترتیب در رشته‌های حفظ 5 جزء و 20 جزء در رقابت با دیگر رقبای خود عناوین برتر را به خود اختصاص داده و به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

آقاباقری درادامه بیان کرد: برگزیدگان رشته مفاهیم را به ترتیب کسب مقام اول تا سوم آقایان حمیدرضا کریمی، امیرحسین علیمردان و ابوالفضل کرمی هستند.

وی برگزیدگان بخش خواهران در رشته مفاهیم را نرگس مخدوم، عفت اکبری و زهرا بیان عنوان کرد و گفت: حبیبه ابراهیمی در رشته حفظ 5 جزء موفق شد به مرحله منطقه‌ای راه یابد.

آقاباقری اضافه کرد: زهره یساولی، مریم سلیمانی و زهرا یساولی در رشته قرائت ترتیل در رقابت با دیگر رقبای خویش عناوین اول تا سوم را از آن خویش کردند.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان در پایان، اظهار کرد: مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن قوه قضائیه مهر ماه امسال به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود.

captcha