فراخوان هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی اعلام شد
کد خبر: 1449007
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
با عنوان «شمیم شرق»؛

فراخوان هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی اعلام شد

گروه اجتماعی: مدیر امور هنری و ادبیات اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی در بهمن امسال با عنوان «شمیم شرق» خبر داد.


مهدی رحیم آبادی، مدیر امور هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی در بهمن امسال در چهار بخش شعر دفاع مقدس، بهره‌گیری شعر دفاع مقدس از مفاهیم و مضامین عاشورایی،  شعر مقاومت ملل و شعر کودک و نوجوان در استان برگزار می‌شود.



وی از اهداف این جشنواره را تبادل تجربه در زمینه دفاع مقدس، کشف و پرورش استعدادها، گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و بسترسازی حضور فرزانگان و فرهیختگان بیان کرد.



مدیر امور هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بالا بردن سطح آگاهی عمومی نسبت به موضوعاتی که در دفاع مقدس را یکی دیگر از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره به بیان اتفاقاتی که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده می‌پردازد.



رحیم‌آبادی شعر و استفاده از استعارات را بهترین موضع و حربه در برابر دشمن  دانست و یادآور شد: در شعر دفاع مقدس بهترین چیزی که خودنمایی می‌کند استکبارستیزی و دفاع از حق است.



وی با بیان اینکه هریک از موضوعات فراخوان حداکثر سه نفر برگزیده و با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل میشوند، گفت: سه نفر از افراد برتر جشنواره توسط هیئت داوران برای کنگره سراسری شعر دفاع مقدس معرفی خواهند شد.



مدیر امور هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره بیان کرد: تنها شعرهایی پذیرفته می‌شود که برای نخستین بار ارائه می‌شوند و محتوای شعر مرتبط با محورهای جشنواره باشد.



رحیم‌آبادی با بیان اینکه هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر دو اثر به دبیرخانه جشنواره به همراه مشخصات کامل خود ارسال کند، افزود: آثار ارسالی با خطی خوانا و به صورت تایپ شده بر روی یک طرف کاغذ A4 ارسال شود.



وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند اشعار خود را تا 15 آبان به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال کنند، یادآور شد: آثار برگزیده در کتابی با عنوان شمیم شرق چاپ و منتشر می‌شود.

captcha