برگزاری همایش «شعر و خاطره دفاع مقدس» در کوهدشت
کد خبر: 1449905
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

برگزاری همایش «شعر و خاطره دفاع مقدس» در کوهدشت

گروه هنر: همایش شهرستانی شعر و خاطره دفاع مقدس،هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، عزت جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت، در کمیته ی برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته دفاع مقدس که یک‌شنبه، 23 شهریور با حضور نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول مؤسسه قرآن و عترت میعاد برگزار شد، از برگزاری همایش شعر و خاطره که مصوبه کمیته برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته دفاع مقدس است، در طول این هفته در شهرستان کوهدشت خبر داد.

وی با بیان این‌که همایش در تالار آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری امید این شهرستان برگزار می‌شود، ادامه داد: شهدا و جانبازان در تاریخ انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارند به‌طوری‌که اگر از خود گذشتگی و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس نبود، تاریخ انقلاب اسلامی ایران بدین‌گونه باشکوه ورق نمی‌خورد و ما امروز این عظمت و شکوه را نداشتیم .

جعفری با اشاره به این‌که اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره از جان گذشتگی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام است، ادامه داد: این برنامه‌ها می‌تواند تجدید میثاقی دوباره با شهدا و جانبازانی باشد که زندگی خود را فدای بقای نهال نوپای انقلاب کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت، ادامه داد: در راستای گرامی‌داشت این هفته، همایش شعر و خاطره دفاع مقدس با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، هنرمندان و فعالان قرآنی و همچنین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مؤسسه قرآن و عترت میعاد در کوهدشت برگزار می‌شود.

در ادامه یاراحمدی، نماینده ی بنیاد شهید ضمن تشکر از نگاه ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع دفاع مقدس، آمادگی کامل این بنیاد جهت همکاری در اجرای همایش مذکور را اعلام کرد.

captcha