روزشمار هفته دفاع مقدس در استان مرکزی اعلام شد
کد خبر: 1452537
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
از سوی بنیاد شهید؛

روزشمار هفته دفاع مقدس در استان مرکزی اعلام شد

گروه سیاسی: روزشمار هفته دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اعلام شد.

عزیزالله شیخی، معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک این هفته غرورآفرین، گفت: دفاع مقدس یادآور ایثارگر، شهادت‌طلبی و جهاد مردان و زنانی است که دوشادوش یکدیگر از ارز‌ش‌های اعتقادی خویش در راستای حفظ کیان اسلام و انقلاب پاسداری کردند.

وی با بیان این مطلب که دوران دفاع مقدس برای تمامی اقشار جامعه دارای اهمیت بوده و تمامی مردم از این حماسه به‌عنوان افتخاری مثال نزدنی یاد می‌کنند، گفت: دفاع مقدس تنها در سرنوشت ملت ایران اثرگذار نبوده است، بلکه در سراسر جهان اسلام اثرگذار بوده است.

شیخی ادامه داد: ایستادگی و مقاومت مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه یکی از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس است، اظهار کرد: تمامی جوامع اسلامی از هشت سال دفاع همه‌جانبه ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی همچون آمریکا، اسرائیل و جوامع غربی دانستند که می‌توان با اتحاد و وفاق ملی آن را شکست داد.

وی در بخشی از سخنان خود به روزشمار این نهاد انقلابی به مناسبت نکوداشت هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و بابیان این مطلب که تشکیل جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری تشکیل شد گفت: آغازین روز هفته دفاع مقدس، 31 شهریورماه را با شعار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نامیده شده است.

این مقام مسئول روز سه‌شنبه، اول مهرماه را با عنوان روز مطالعه، ترسیم حماسه و وصایای عبرت آموز شهدا خواند و افزود: سومین روز از هفته دفاع مقدس با نام مقربین به درگاه وصل شهید و شاهد مزین است.

وی گلباران و تجدید بیعت با شهیدان را شعار پنجشنبه، سوم مهرماه سال جاری عنوان کرد و گفت: با توجه به این مهم که حرکت در مسیر ولایت از جمله اهداف خانواده شهدا است، روز جمعه، چهارم مهرماه تحت عنوان بیعت خانواده شهدا و ایثارگران با ولایت نام‌گذاری شده است.

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید استان در ادامه شکست حصر آبادان را یکی دیگر از افتخارات جوانان دوران دفاع مقدس نامید و گفت: به همین منظور شنبه، پنجم مهرماه مصادف با شکست حصر آبادان با نام روز فتح قله‌های رفیع شهادت و افتخارآفرینی شهدا نام‌گذاری شده است.

وی دمیدن عطر شهدا در سرزمین ایران اسلامی را شعار هفتمین روز هفته دفاع مقدس دانست و گفت: در این روز دیدار از خانواده شهدا صورت گرفته و از مقام شامخ شهدای گرانسنگ تجلیل می‌شود.

این مقام مسئول در پایان زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و امام شهدا را رسالت خطیر جوانان و نوجوانان نسل امروز خواند و با اشاره به اینکه آسایش و آرامش امروز نظام مدیون از جان‌گذشتگی این عزیزان است، گفت: دشمنان از تمامی ظرفیت و توان خویش در راستای تخریب اذهان فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند اما از قدرت ایمان، اراده پولادین جوانان ایرانی و رهبری مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب غافل هستند.

captcha