اجرای طرح پایش سلامت بیش از ۵ هزار نفر از والدین شهدا در استان مرکزی
کد خبر: 1452813
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

اجرای طرح پایش سلامت بیش از ۵ هزار نفر از والدین شهدا در استان مرکزی

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی از اجرای طرح پایش سلامت ۵هزار و ۳۱۴ والدین شهدا در سطح استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: بنیاد شهید از تمامی ظرفیت و امکانات موجود در راستای حفظ این فرهنگ اسلامی تلاش کرده و اجازه مسموم کردن فضای جامعه را به دشمنان نخواهد داد.

وی با بیان این مطلب که آگاهی‌بخشی به عموم جامعه از روند فعالیت‌های این نهاد یکی تکالیف تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی است، به تشریح خدمات‌رسانی حوزه معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید استان پرداخت و اضافه کرد: این معاونت در دو حوزه فعالیت‌های خود را متمرکز کرده است که اهم فعالیت آنان در قالب تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف می‌شود.

هنرمند از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه پژوهش و ارتباطات را برگزاری مراسم یاد و گرامیداشت شهدا از جمله سالروز ورود آزادگان، پدران آسمانی، ام‌البنین، روز جانباز، سوم خرداد، شهدای هفتم تیر، روز قدس، شهدای روحانی، آلومینیوم‌سازی حدود 110 مورد، انجام گلباران گلزار شهدا بیش از 30 مورد، برگزاری زیارت عاشورا 48 مورد و یادواره شهدا در سطح استان بیش از 120 مورد اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برپایی 12 یادواره شهدای گمنام، برگزاری 14 نمایشگاه با محوریت های مختلف و نصب تابلو و بنر بیش از 1850 مورد از فعالیت‌های این حوزه در 5 ماهه نخست سال است، افزود: فعالیت حسینیه‌های شهدا در سطح استان در اعیاد 46 مورد و در عزاداری‌ها 29 مورد، بازدید گروهی از موزه 16 مورد، ارسال مجلات شاهد 375 مورد، تهیه و پخش مصاحبه با ایثارگران و خانواده‌های این عزیزان در قالب پرده آبی از دیگر برنامه‌هاست.

هنرمند اضافه کرد: در بخش حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی 15 مورد، ارسال کتاب در حوزه ایثار و شهادت جهت تأیید و تألیف 8 مورد و مشارکت در چاپ و انتشار کتاب ایثارگران حدود 2هزار جلد، ساخت کلیپ‌های مختلف جهت پخش دو مراسم مختلف، تهیه انیمیشن در قالب داستان کودک و نوجوان، تهیه بازی یارانه‌ای و ارسال به مرکز جهت تأیید تهیه و توزیع، تهیه و ارسال موارد مختلف در قالب پاورپوینت به مرکز و صدا و سیما و برگزاری کلاسهای آموزشی تهیه کتابچه عفاف و حجاب از منظر شهدا و نشست در جلسات و کمیته‌های مختلف و ... از جمله‌ اقداماتی است که توسط این حوزه انجام شده است.

وی همچنین به تشریح عملکرد حوزه فرهنگی این نهاد در 5 ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی این اداره در قالب اعزام خانواده های معزز شاهد و ایثارگر به اردوها و سفرهای زیارتی و سیاحتی در قالب سفرهای محبین الرضا ستادی، محبین‌الرضا استان، یک روزه، دانشجویی، جشن تکلیف، راهیان نور و عتبات عالیات بوده که حدود 8هزار و 750 نفر از آن بهره‌مند شده‌اند.

هنرمند در بخش دیگر از سخنان خویش با بیان این مطلب که معاونت بهداشت و درمان یکی از معاونت‌های فعال این نهاد است، گفت: این معاونت در جهت رفع مشکلات درمانی خانواده‌های شهدا و ایثارگران سعی و تلاش فراوانی نموده و قدمهای مؤثر و مفیدی نیز برداشته است که از آن جمله می‌توان به عقد قرارداد با مراکز مختلف درمانی خصوصی و دولتی، نظارت بر امور درمانی و توانبخشی ایثارگران و خانوادههای معظم شاهد، پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و بستری، صدور معرفی‌نامه و تهیه و توزیع لوازم پزشکی، ارائه خدمات آموزشی و بهداشت و پیشگیری، برگزاری سمینارهای بازآموزی بدون پزشکان و ... اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این معاونت طی این مدت 239 مورد پایش سلامت جانبازان، 5هزار و 314 طرح پایش سلامت والدین شهدا، 23 هزار و 469 مورد بیمه همگانی، 38 هزار و 694 مورد بیمه تکمیلی، 307 مورد کمیسیون پزشکی و ... انجام خدمت کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان، یادآور شد: طرح راه‌اندازی صندوق سلامت از مواردی است که در دولت جدید با همت حجت‌الاسلام شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرا شده است.

captcha