نشست ادبی «سُرودِ سُرخِ سپیده» در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد
کد خبر: 1454852
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

نشست ادبی «سُرودِ سُرخِ سپیده» در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد

گروه هنر: به‌مناسبت بزرگداشت سی و چهارمین هفته دفاع مقدس، نشست شعرخوانی «سُرود سُرخ سپیده» روز گذشته، ۵ مهر در کتابخانه مرکزی استان خورزستان برگزار شد.

روح‌الله خادمی، رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: نشست شعرخوانی «سُرود سُرخ سپیده» با همکاری کتابخانه مرکزی استان خوزستان و حوزه هنری استان، با مضامین حماسه، تکریم  شهدا‌، فرهنگ شهادت و ایثار در هفته دفاع مقدس برگزار شد.

وی گفت: این شب شعر در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی خوزستان با حضور جمعی از شاعران سرشناس و همچنین شاعران جوان استان برگزار شد. در این رویداد ادبی شاعران خوزستانی اشعار خود را در رثای حماسه‌سازی و ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس و به پاس قدردانی از شهدا که از جان خود در راه میهن عزیز اسلامی گذشتند قرائت کردند.

خادمی ادامه داد: قاسم آهنین‌جان، فردین کوراوند، محدثه الماسی، مسعود ریخته‌گر، ایوب بختیاری، داود زهیری، سیددانیال موسوی، سیما نقدی، فاطمه علایی، غلامعباس قل‌رومزی و... از جمله شاعرانی بودند که در این نشست به شعرخوانی در وصف دلاوری‌ها و ایثار‌گری‌های همه شهدا و جانبازان و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی پرداختند.

رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان گفت: کتابخانه مرکزی خوزستان در هفته دفاع مقدس برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه ادبیات پایداری در‌نظر گرفته است که تعدادی از این برنامه‌ها اجرا شده و تعدادی نیز تا پایان هفته اجرا می‌شود.

captcha