بازدید از ۳۴ هزار خانواده شهدا در اجرای طرح سپاس سال گذشته
کد خبر: 1455299
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
شهیدی خبر داد:

بازدید از ۳۴ هزار خانواده شهدا در اجرای طرح سپاس سال گذشته

گروه اجتماعی: معاون رئیس جمهور از برگزاری طرح سپاس در بنیاد شهید خبر داد و گفت: این طرح از ۲۲ بهمن سال گذشته تا ۲۲ اسفند همان سال در سراسر کشور برگزار شد که حدود ۳۴ هزار بازدید از خانواده شهدا در این طرح صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی، معاون رئیس جمهور امروز، هفتم مهر در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مردم این استان را مردمی سرزنده، مشهور به تدین و اخلاق دانست و گفت: شهدا تنها متعلق به یک استان نیستند بلکه متعلق به کل ملت هستند.

وی با بیان اینکه ایران 4 هزار و 541  شهید تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: ثبات آرامش امروز در کشور مدیون ایثارگری ایثارگران است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه 3 میلیون و 300 هزار ایثارگر در کشور وجود دارد، سرکشی از استان‌ها را از وظایف بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: هرچه به این افراد خدمت کنیم باز هم ذره‌ای از فداکاری‌شان را نمی‌توانیم جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه قبور و گلزار شهدا را باید طوری ساماندهی کنیم که در آینده زیارتگاه باشند، اظهار کرد: بیشتر اسامی شهدا ثبت شده‌اند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نماینده ولی فقیه نقش اساسی در استان دارد، افزود: نسبت به خانواده‌های ایثارگر شهدا و جانبازان باید همت بالایی را انجام دهیم.

وی از برگزاری طرح سپاس در بنیاد شهید خبر داد و گفت: این طرح از 22 بهمن سال گذشته تا 22 اسفند همان سال در سراسر کشور برگزار شد که حدود 34 هزار بازدید از خانواده شهدا در این طرح صورت گرفت.

حجت‌الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند نیز در این دیدار با بیان اینکه خراسان جنوبی، مردمی متدین و فرهنگی دارد، گفت: طبق گزارش سال 90 پزشکی قانونی این استان با 2400 آسیب فرهنگی آمار کم‌ترین استان رادر حوزه آسیب‌های فرهنگی به خود اختصاص داده است.

زیرساخت‌های خراسان جنوبی باید مورد توجه قراگیرد

وی با اشاره به اینکه در حوزه انفاق و ایثار استانی هستیم که با وجود خشکسالی‌های پیاپی پیشتاز در عرصه انفاق بوده‌ایم؛ خراسان جنوبی را دانشگاهی‌ترین استان کشور معرفی کرد و گفت: حکیم نزاری هویت فرهنگی خراسان جنوبی است.

امام جمعه بیرجند، آیت‌الله عبادی و تهامی را از شخصیت‌های برجسته استان عنوان کرد.

رضایی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های خراسان جنوبی باید مورد توجه قراگیرد، خواستار سفر هرچه زودتر دولت تدبیر و امید به خراسان جنوبی شد.

captcha