اعزام متسابقان دستگاه قضایی استان مرکزی به مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن
کد خبر: 1460156
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

اعزام متسابقان دستگاه قضایی استان مرکزی به مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی از اعزام متسابقان دستگاه قضایی استان به مرحله منطقه‌‌ای دومین دوره مسابقات قرآن خبر داد.

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، تصریح کرد: طبق اساس‌نامه ابلاغ شده به دادگستری‌های کشور مسابقات قرآن دستگاه قضایی در مراحل شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری هر ساله به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به هجمه سنگین دشمنان در راستای ضربه زدن به فرهنگ ناب اسلامی توسعه مفاهیم قرآنی امری لازم اجتناب‌ناپذیر و ضروری ارزیابی می‌شود.

آقاباقری اضافه کرد: این دوره از مسابقات در قالب رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم و حفظ با پنج زیرشاخه حفظ کل، حفظ 2 جزء، 5 جزء، 10 و 15 جزء برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مرحله منطقه‌ای مستابقان قرآن دستگاه قضایی خبرداد و گفت: این مرحله از مسابقات در کشور در قالب 5 منطقه برگزار می‌شود که استان البرز به‌عنوان میزبان منطقه یک، پذیرای متسابقان استان‌های مرکزی، تهران، البرز، قزوین، قم، سمنان و زنجان است.

آقاباقری با اشاره به اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات 30 مردادماه سال جاری با حضور شرکت‌کنندگان در اراک برگزار شد، ادامه داد: از مجموع 162 متسابق مرحله شهرستانی 75 داوطلب در مرحله استانی حضور داشتند.

این مقام مسئول در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی متسابقان از حضور 15 شرکت‌کننده استان در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: مسابقات قرآنی منطقه یک،  امروز، 26 مهرماه جاری به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود.

captcha