اجرای طرح قرآنی «تسنیم» در استان مرکزی
کد خبر: 1463717
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

اجرای طرح قرآنی «تسنیم» در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی بنیاد شهید استان مرکزی از اجرایی شدن طرح قرآنی تسنیم ویژه کارکنان و خانواده ایشان در این نهاد انقلابی خبر داد.

محمدرضا گرجی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در ایجاد شور قرآنی و ترغیب افراد برای فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن و عمل به آن که مهمترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است، مؤثر است.

وی اظهار کرد: سازمان دارالقرآن با همکاری شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری برای سومین سال متوالی، مسابقات مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن کریم با عنوان تسنیم ویژه کارکنان دستگاه‌های فرهنگی کشور و خانواده‌های ایشان را با حضور 33 دستگاه فرهنگی کشور برگزار می‌کند.

گرجی از برگزاری مسابقات قرآنی عنوان شده در بنیاد شهید استان خبر داد و گفت: این دوره مسابقات ویژه کارکنان این نهاد انقلابی و خانواده آنان برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: برگزاری این مسابقات با هدف ایجاد شور قرآنی و ترغیب افراد به انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ حیات‌بخش این مصحف شریف در میان آحاد جامعه و عمل به آموزه‌های آن صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول زمان ثبت نام سومین دوره مسابقات را از 10 شهریورماه سال جاری تا 20 مهرماه عنوان کرد و افزود: زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات پنجشنبه و جمعه، مقارن با چهارم و پنجم دی‌ماه سال‌ جاری است.

وی زمان برگزاری مرحله کشوری مسابقات را بهمن‌ماه امسال عنوان کرد و گفت: مکان برگزاری این مرحله از مسابقات متعاقباً اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان افزود: هر شرکت‌کننده فقط در یکی از رشته‌های حفظ  یا قرائت تدویر(ترتیل)، مجاز به شرکت در مسابقه است و علاوه بر آن، تمامی علاقه‌مندان مجاز به شرکت در رشته مفاهیم با رویکرد سبک زندگی اسلامی هستند.

captcha