سلسله‌درس‌های «علامه حيدری» منتشرشد
کد خبر: 1683223
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۲

سلسله‌درس‌های «علامه حيدری» منتشرشد

گروه بين‌الملل: انتشارات بين‌المللی «دار فراقد» به تازگی پنج اثر جديد با موضوع درس‌ها و سخنرانی‌های «علامه سيد كمال حيدری»* را روانه بازار كرده است.

حجت الاسلام والمسلمين «يعقوب نيسی مذحجی» مدير مؤسسه «امامين حسنين» قم در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در اين‌باره گفت: اين كتاب‌ها كه در زمينه فلسفه و عرفان اسلامی، فقه و اصول فقه و معرفت دينی هستند بيشتر حاصل تقريرات، سخنرانی‌ها و پژوهش‌های علامه حيدری در حوزه علميه قم است كه توسط شاگردان وی تهيه شده‌اند.
وی با ذكر عنوان اين آثار افزود: «الفلسفة، شرح كتاب الأسفار الأربعة» شامل درس‌های علامه حيدری در شرح فلسفه ملا صدرا است و توسط «قيصر التميمی» گردآوری شده و «الظن، دراسة فی حجيته و أقسامه و آحكامه» نيز حاصل درس تخصصی خارج اصول فقه و توسط «محمود نعمة الجياشی» تدوين شده است.
حجت الاسلام والمسلمين مذحجی همچنين درباره كتاب «معالم التجديد الفقهی» چنين گفت: علامه حيدری در برخی سخنرانی‌ها و درس‌های خويش به مسأله ثابت و متغير در فقه اسلامی پرداخته و برخی از چالش‌های فرا روی فقه از جمله تأثير زمان و مكان در فرآيند اجتهاد، ثبات و تغيير معرفت دينی و مسائل جديد فقهی را در اين كتاب بررسی كرده است؛ مجموع اين سخنرانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را «خليل رزق» در اين كتاب، جمع‌آوری كرده است.
«العرفان الشيعی» اثر ديگر علامه حيدری بود كه مدير مؤسسه «امامين حسنين» قم به آن اشاره كرد و توضيح داد: اين كتاب نگاهی است به ويژگی‌ها، رويكردها و مكاتب عرفانی شيعی كه توسط «خليل رزق» تهيه و گردآوری شده است.
وی در پايان گفت: كتاب «الثابت و المتغير فی المعرفة الدينية» كه توسط دكتر«علی العلی» انديشمند كويتی گردآوری شده، شامل سخنرانی‌های علامه حيدری درباره ثبات و دگرگونی معرفت دينی و مشكلات فراروی به‌شكلی دقيق است.
*علامه حيدری در كربلای معلا به دنيا آمد و در نجف اشرف از شاگردان شهيد صدر بود وهم اكنون نيز يكی از اساتيد مطرح حوزه علميه قم به شمار می‌رود؛ وی زمانی به شهرت رسيد كه با حضور در شبكه ماهواره‌ای الكوثر و برنامه «مطارحات فی العقيدة»، مباحث مهم قرآنی و اعتقادی را مورد بررسی قرار داد.
captcha