همايش هسته‌های امر به معروف و نهی از منكر در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 1740603
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۵

همايش هسته‌های امر به معروف و نهی از منكر در خرم‌آباد برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: همايش هسته‌های امر به معروف و نهی از منكر ويژه بانوان اداره كل تأمين اجتماعی لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لرستان در اين همايش كه پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه با شركت 80 نفر از بانوان عضو هسته‌های امربه معروف نهی از منكر در سالن نشست‌های اداره كل تأمين اجتماعی لرستان برگزار شد، «روح‌انگيز جهان‌افروز»، مدير كل دفتر بانوان استانداری لرستان در سخنانی به آياتی در خصوص حجاب و عفاف اشاره كرد و گفت: در قرآن كريم در 4 آيه به امر حجاب اشاره شده است.
وی، مواظبت از چشم، حفظ حيا و عفت، آشكار نكردن زينت‌های ظاهری، پوشاندن سر و گردن را از ملاك‌های حجاب برای زنان از ديدگاه قرآن كريم برشمرد.
جهان‌افروز، تحكيم بنيان خانواده‌ها و آرامش خانواده‌ها و همچنين هويت‌بخشی برای زنان را از پيامدهای حجاب عنوان كرد و گفت: زنان اگر می‌خواهند در اجتماع تأثير‌گذار باشند بايد رعايت حجاب و عفاف را مدنظر قرار دهند.
حجت‌الاسلام و المسلمين «طاهری خرم‌آبادی»، مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشكی لرستان ريشه بسياری از آسيب‌های اجتماعی را آشنايی نداشتن با مسائل دينی دانست و اظهار كرد: انسان با تقوی هر جايی كه زمينه گناه برای او فراهم باشد، از آن دوری می‌كند.
وی تصريح كرد: عاملی كه امام خمينی(ره) را در عالم معرفی كرد تقوی بود.
در ادامه اين همايش «همزه‌لويی»، معاون اداری مالی اداره كل تامين اجتماعی لرستانبه حضور فعال زنان لرستانی در دوران انقلاب و جنگ تحميلی اشاره كرد و گفت:زنان وظايف زيادی از جمله مادری، همسری، اجتماعی و... برعهده دارند.
وی تصريح كرد: زنان با رعايت حجاب و عفاف می‌توانند نقش خود در اجتماع را به‌نحو شايسته انجام دهند.
captcha