عادت به گناه و توجيه آن دليل رشد ناهنجاری‌های اجتماعی است
کد خبر: 1776870
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۶
تبليغ دين، راهكارها و آسيب ها/2

عادت به گناه و توجيه آن دليل رشد ناهنجاری‌های اجتماعی است

گروه سياسی و اجتماعی: عادت به گناه و توجيه گناه امروزه در جامعه ما دليل رشد بسياری از ناهنجاری‌هاست در حالی‌كه نسل جوان به تلنگری نياز دارند تا به سوی اعتقاداتی كه در ضمير و فطرتشان ريشه دارد باز گردند.

«حبيب الله صابری نسب»، استاد علوم قرآنی دانشگاه‌های استان مركزی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مركزی، با بيان اين مطلب گفت: سبك‌های قديمی مسئولان در مواجهه و مبارزه با آسيب‌های دينی موجود در جامعه كنونی ناتوان و منفعل است و اين سبك‌ها و استفاده از كلمات ثقيل گذشته ديگر راهكار مناسبی در اين زمينه نيستند.
اين استاد علوم قرآنی با تأكيد بر اين مطلب كه آموزش‌های دينی را بايد از كودكی آغاز كرد، افزود: شناخت متدلوژی لازم در اين باره و ساده مطرح كردن مسائل از نكاتی است كه بايد به آن توجه شود.
صابری نسب افزود: مسائل و مشكلات اقتصادی، معضلات جهانی، آموزش‌های بد و ناقص، لزوم اطلاع‌رسانی اصول دينی را بيشتر نمايان می‌‌كند، ولی متأسفانه ما در اين رابطه بسيار ضعيف عمل كرده‌ايم.
وی با بيان اينكه عادت به گناه و توجيه گناه امروزه در جامعه ما دليل رشد بسياری از ناهنجاری‌هاست، افزود: اين جوانان به تلنگری نياز دارند تا به سوی اعتقاداتی كه در ضمير و فطرتشان ريشه دارد باز گردند.
اين استاد علوم قرآنی اظهار كرد: بايد خداترسی را ميان جوانان تقويت كرده و استدلال درستی در اين زمينه به آنان ارائه دهيم.
صابری نسب با اشاره به عملكرد ضعيف نهادهای مسئول گفت: در جامعه ما به ميزان زيادی به كارهای موازی پرداخته شده و تجربيات افراد و يك نهاد بارها توسط نهادهای ديگر تكرار شده و هيچ‌گونه مديريتی در زمان و امكانات صورت نمی‌گيرد.
وی در ادامه گفت: سازمان تبليغات و ارشاد بايد در زمينه اعتقادسازی و ايجاد بسترهای مناسب رشد دينی از انجام كارهای موازی دست برداشته و در يك راستا حركت كنند.
اين استاد علوم قرآنی از امپراتوری بزرگ خبری در دنيا، ماهواره و اينترنت به عنوان ابزارهای قوی و خطرناك در دست دشمن ياد كرد و گفت: اساتيد علوم قرآنی بايد از نظر علمی و اعتقادی و همچنين روش‌شناسی در درجه‌ای از توانايی باشند كه بتوانند به سؤالاتی كه تحت تأثير اين رسانه‌ها برای جوانان ايجاد می‌شود پاسخی منطقی و باورپذير ارائه دهند.
وی لزوم ايجاد يك جنبش اعتقادی را متذكر شد و افزود: بايد جنبه‌های معنوی زندگی جوانان را تقويت كرده و سپس نيازهای اصلی و فرعی آنان را با توجه به اين جنبه‌ها برنامه‌ريزی كرده و برآورده كنيم.
اين استاد علوم قرآنی در پايان با تأكيد بر اينكه در گفت‌وگوهای دينی نبايد دافعه ايجاد شود، گفت: رسالت ما تبليغ شفاف، رسا و توأم با عطوفت و جاذبه است و در اين رابطه می‌توان كتاب‌های مناسب را به‌طور رايگان در اختيار جوانان گذاشت و در كلاس‌های درس در رابطه با آنها با دانشجويان بحث كرده و مطالب را برای آنان روشن كرد.
captcha