مراسم بزرگداشت آيت الله اشتهاردی در قم برگزار می شود
کد خبر: 1793129
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۶

مراسم بزرگداشت آيت الله اشتهاردی در قم برگزار می شود

گروه انديشه و علم: مراسم بزرگداشت آيت الله اشتهاردی از استادان و معلمان اخلاق بنام معاصر در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، مراسم بزرگداشت اين عالم وارسته، سه شنبه، دوم تيرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
يادآوری می شود، آيت الله اشتهاردی از دوازده سالگی به فراگيری علوم اسلامی در زادگاه خويش پرداخت و پس از طی مراحل مقدماتی، در سال 1320 به حوزه علميه قم مهاجرت نمود.
شيخ علی پناه اصلانی اشتهاردی سال1296 دربخش اشتهارد كرج ديده به جهان گشود.
وی از دوازده سالگی به فراگيری علوم اسلامی در زادگاه خويش پرداخت و پس از طی مراحل مقدماتی، در سال 1320 به حوزه علميه قم مهاجرت نمود و به فراگيری سطوح عاليه دروس اسلامی مشغول شد. در اين مرحله از محضر اساتيد برجسته حوزه علميه قم استفاده كرد كه از آن جمله اند: حضرت آية الله گلپايگانی(ره)، حضرت آية الله مرعشی نجفی(ره)، حضرت آية الله سيداحمد خوانساری(ره) و مرحوم علاّمه طباطبايی. پس از پايان دوره سطوح، در درس خارج آيات ثلاثه: صدر، حجت و محمدتقی خوانساری شركت كرد و در ادامه از محضر مرحوم حضرت آية الله بروجردی و امام خمينی بهره يافت
شيخ علی پناه اصلانی اشتهاردی فعاليتهای فرهنگی و تبليغی خويش را از سال 1337 آغاز نمود. علاوه بر ارشاد و راهنمايی مردم، افزون بر بيست سال است كه عهده دار تدريس دروس سطح چون «الروضة البهيه» (لمعتين) و «مكاسب» می باشد و در اين رهگذر موفق به تربيت تعداد كثيری از طلاّب حوزه علميه قم شده است
تعليق و تصحيح كتاب " مجمع الفائدة و البرهان فی شرح ارشاد الاذهان" شيخ علی پناه اصلانی اشتهاردی ، در دوره دوم كتاب سال جمهوری اسلامی ايران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان كتاب سال برگزيده شد.
القرآن و العقل، ايضاح الفوائد، روضة المتقين علامه محمدتقی مجلسی، مجمع الفائدة و البرهان فی شرح ارشاد الاذهان، كتاب مدارك العروة از جمله تاليفات اين انديشمند است.
آيت الله اشتهاردی پس از عمری تحقيق و تاليف و تبليغ معارف حقه مكتب اهل بيت(ع) در شامگاه 18 تير 87 و در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت و به ديدار معبود شتافت.
captcha