لقاءالله مهم‌ترين آموزه ماه رمضان است
کد خبر: 1818357
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶

لقاءالله مهم‌ترين آموزه ماه رمضان است

مديركل تبليغات اسلامی خراسان شمالی تاكيد كرد: روزه‌‌‌داران بايد به باطن روزه توجه داشته و در راه كسب لقاءالله به عنوان مهم‌ترين آموزه ماه رمضان باشند.

حجت‌الاسلام «زين‌العابدين روحانی‌نيا» در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در خراسان شمالی گفت: مردم بايد از فرصت به دست آمده در ماه رمضان استفاده كنند، چرا كه ماه رمضان فرصت نزديك شدن به خداوند متعال است و كسانی نيز كه تاكنون تسليم فرمان الهی نشده‌اند، در اين ماه به صراط مستقم راه پيدا كنند.
وی با اشاره به فيوضات ماه مبارك رمضان اظهار كرد: پيامبر اكرم(ص) در آخرين خطبه خود در ماه مبارك شعبان از ماه رمضان به عنوان شهرالله ياد می‌كند، چون اين ماه، ماه روزه است و روزه از آن خداست لذا ماه مبارك رمضان ماه خداست.
مدير كل تبليغات اسلامی خراسان شمالی با بيان اينكه ماه‌های رجب و شعبان مقدمه ورود بندگان الهی به ماه مبارك رمضان است، ابراز داشت:‌ اگر فردی در اين ماه به لقاءالله و باطن روزه نرسد و فقط به نكات ظاهری روزه توجه كند هيچ بهره‌ای از روزه‌داری خود نمی‌برد.
روحانی نيا لقاءالله را مهمترين آموزه ماه رمضان دانست و تصريح كرد: همه مردم بايد توجه داشته باشند كه تنها به مسائل سطحی روزه نگاه نكنند و تمام سعی خود را برای رسيدن به عمق روزه به كار بگيرند تا از اين طريق برای رسيدن به لقاءالله تلاش كرده و نورانيت پيدا كنند چون اين مفاهيم مهمترين آموزه ماه رمضان است.
وی با بيان اينكه ماه رمضان ماه بركت، رحمت و مغفرت محسوب می‌شود، يادآور شد: زمانی صاحب‌خانه‌ای سفره خود را برای مهمان خود پهن می‌كند و سعی می‌كند كه اين سفره بر اساس شأن مهمان باشد ولی در ماه رمضان صاحب‌خانه و صاحب سفره خداوند سبحان است و امكانات و نعمات الهی بر سر سفره الهی به هيچ عنوان قابل وصف نيست.
وی تصريح كرد: ‌خداوند كفاره بندگان خود را در اين سفره قرار می‌دهد و كسانی كه كفاره گناهان خود را نداده‌اند در اين ماه و در سر اين سفره جبران می‌كنند.
captcha