استان مركزی از ديرباز مهد پرورش علما و دانشمندان بزرگ است
کد خبر: 1911722
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲

استان مركزی از ديرباز مهد پرورش علما و دانشمندان بزرگ است

گروه سياسی و اجتماعی: آيت‌الله «دری نجف‌آبادی»، نماينده ولی فقيه در استان مركزی با آيت‌الله «صافی‌گلپايگانی»، آيت‌الله «وحيد خراسانی» و حجت‌الاسلام «شهرستانی»، نماينده آيت‌الله سيستانی در ايران به‌طور جداگانه ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مركزی، آيت‌الله «دری نجف‌آبادی»، نماينده ولی فقيه در استان مركزی و هيئت همراه در جريان سفر به شهر مقدس قم با آيت‌الله «صافی‌گلپايگانی»، آيت‌الله «وحيد خراسانی» و حجت‌الاسلام «شهرستانی»، نماينده آيت‌الله سيستانی در ايران به‌طور جداگانه ديدار كرد.
آيت‌الله «صافی گلپايگانی» در اين ديدار با اشاره به اينكه استان مركزی از ديرباز مهد پرورش علما و دانشمندان بزرگ بوده است، تأكيد كرد: اين حركت ارزنده الگو و نمونه‌ای برای همه استان‌ها در معرفی علما و دانشمندان شهر و استان خود باشد.
وی با تقدير از تلاش‌های مسئولان استان در برگزاری كنگره آقاضياالدين عراقی اضافه كرد: اين ديدار منشأ آثار و بركات و يك حركت عظيم برای حركت مردم به‌ويژه جوانان و نوجوانان در مسير انبيا و بزرگان دين و پشتيبانی از ولايت فقيه است.
در ادامه آيت‌الله «دری نجف‌آبادی»، نماينده ولی‌فقيه در استان مركزی ضمن ارايه گزارشی از فعاليت‌های انجام شده از ابتدای ورود به استان مركزی و هم‌چنين برنامه‌ريزی‌های انجام شده برای سالروز ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: در استان مركزی بيش از 1700 هيئت مذهبی وجود دارد كه برای برگزاری مراسم شهادت حضرت صديقه كبری(س) برنامه‌های مختلفی را ترتيب داده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت آقاضياء‌الدين عراقی ابراز اميدواری كرد آيات عظام با رهنمودهای ارزنده خويش مسوولان را در برگزاری باشكوه اين مراسم ياری كنند تا يك كار علمی، تحقيقاتی و هم‌چنين تهيه آثار، تاليفات، مقالات علمی و اصولی آن عالم عاليقدر به جامعه شود.
هم‌چنين در ادامه اين سفر نماينده ولی فقيه در استان مركزی و هيئت همراه با آيت‌الله «وحيد خراسانی» و حجت‌الاسلام «شهرستانی»، نماينده آيت‌الله سيستانی در ايران نيز ديدار كردند و از آنان نيز خواستار ارايه پيشنهادات در راستای برگزاری باشكوه اين مراسم شدند.
يادآوری می‌شود، اين سفر يك روزه به‌منظور بهره‌گيری از بيانات و رهنمودهای آيات عظام برای برگزاری هرچه باشكوه‌تر بزرگداشت هفتادمين سال ارتحال آقاضياء‌الدين عراقی و نودمين سال ارتحال مرحوم آقانورالدين اراكی صورت گرفت.
captcha