كتاب «القرآن و العقل» آقا نورالدين اراكی نمايانگر مبانی فكری اوست
کد خبر: 1942425
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷

كتاب «القرآن و العقل» آقا نورالدين اراكی نمايانگر مبانی فكری اوست

گروه فرهنگ و هنر: كتاب «القرآن و العقل» از تأليفات آيت‌الله آقانورالدين اراكی كه در تفسير 23 جزء قرآن نوشته شده، نمايانگر مبانی فكری اين دانشمند بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، آيت‌الله «دری نجف‌آبادی» نماينده ولی فقيه در استان مركزی در جمع خبرنگاران، شخصيت آيت‌الله آقانورالدين اراكی را يك شخصيت جامع‌الاطراف عنوان كرد.
امام جمعه اراك افزود: مرحوم اراكی از نظر علمی، فقهی، سياسی، مبارزاتی و زهد و عبادت و معنويت، انسانی فوق‌العاده بوده است و می‌توان اين دانشمند بزرگ را بهشتی زمان خودش ناميد.
وی با بيان اين مطلب كه مرحوم اراكی از نظر علمی، فقهی، سياسی، مبارزاتی و زهد و عبادت و معنويت، انسان فوق‌العاده‌ای بوده است، گفت: اين دانشمند بزرگ را می‌توان بهشتی زمان خودش ناميد.
آيت‌الله دری نجف‌آبادی با بيان اينكه عراقی با مرحوم حائری در اراك، نجف و سامرا هم بحث بوده است، گفت: وی پس از حضور در اراك، فعاليت‌های علمی و فرهنگی اين شهر را رهبری می‌كرده است.
نماينده ولی فقيه در استان مركزی در پايان با اشاره به حضور تأثيرگذار اين عالم بزرگوار در دوران مشروطيت و جنگ جهانی اول خاطرنشان كرد: كتاب «القرآن و العقل» از تأليفات اوست كه در تفسير 23 جزء قرآن نوشته شده نمايانگر مبانی فكری اين دانشمند بزرگ است.
captcha