يادمان آيت‌الله آقانورالدين عراقی در اراك برگزار می‌شود
کد خبر: 1942465
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴

يادمان آيت‌الله آقانورالدين عراقی در اراك برگزار می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی: مراسم بزرگداشت آيت‌الله آقانورالدين عراقی صبح فردا 30 خردادماه با حضور ميهمانان داخلی و خارجی در محل استانداری مركزی برگزار می‌شود.

«سيدمرتضی ميری»، شهردار اراك در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مركزی، گفت: يادمان آقا نورالدين عراقی فردا، يكشنبه سی‌ام خردادماه در محل سالن پيامبر اعظم استانداری مركزی برگزار می‌شود.
وی افزود: يكی از مهم‌ترين علل برگزاری يادمان مذكور اجرای سياست‌های مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با ناتوی فرهنگی و معرفی مفاخر شهر اراك به نسل جوان است.
ميری با بيان اين مطلب كه مفاخر شهر اراك ستون‌های معنوی اين شهر محسوب می‌شوند، اظهار كرد: آشنايی نسل جوان با چنين انسان‌هايی انگيزه دينی را در آنان افزايش داده و جايگاه معتبر شهر اراك را به‌عنوان يكی از مراكز علمی و دينی كشور به مردم اين شهر يادآور می‌شود.
وی تصريح كرد: به دنبال تشكيل ستاد يادمان آيت‌الله آقانورالدين عراقی، طی دو ماهه اخير نشست‌های متعددی با حضور آيت‌الله دری نجف‌آبادی به‌عنوان رييس ستاد، «حسن آصفری»، فرماندار اراك به‌عنوان دبير ستاد، «يوسفی تبار» رييس شورای شهر اراك به‌عنوان عضو ستاد و ميری شهردار اراك به‌عنوان رييس كميته‌های اجرايی برگزار شده و برنامه‌ريزی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشكوه‌تر اين يادمان صورت گرفته است.
ميری با تاكيد براينكه شهرداری همواره مورد درخواست مردم در خصوص ورود به حوزه‌های فرهنگی بوده و به همين دليل برگزاری اين يادمان را متقبل شده است، گفت: جهت برگزاری اين يادمان كميته‌های تبليغات، تشريفات، علمی، اطلاع رسانی، اجرايی و پشتيبانی تشكيل شده است.
شهردار اراك افزود: چاپ و پخش پوسترهای تبليغاتی در سطح كشور، ساخت كليپ از زندگی آقا نورالدين و طراحی و ساخت وب سايت با نرم‌افزار تحت موبايل از جمله اقداماتی است كه توسط كميته تبليغات انجام شده است.
وی اذعان كرد: كميته علمی اين يادمان، بخشی از ترجمه و تفسير سوره حمد را از كتاب «القرآن و العقل» اين دانشمند بزرگ ارائه داده و در نشستی با 20 نفر از علمای قم راهكارهای شناساندن ابعاد شخصيتی اين عالم فرزانه را مورد بررسی قرار داده است.
ميری با تاكيد بر اينكه كتاب مذكور يكی از تاليفات اين عالم ربانی است كه نزديك به 90 سال مفقود بوده است، گفت: برنامه‌ريزی برای برگزاری نمايشگاهی از تاليفات و دستخط عراقی و هماهنگی جهت حضور ميهمانان خارجی از ديگر فعاليت‌هايی است كه توسط كميته علمی صورت گرفته است.
وی به پخش هفتاد هزار تراكت در شهرهای مختلف و چاپ و نصب ويژه‌نامه و بنر در سطح شهر توسط كميته اطلاع رسانی اشاره كرد و گفت: كميته اجرايی بيش از 40 نفر از علما و مراجع تقليد شهرهای قم، مشهد، تهران و خوانسار را جهت شركت در اين همايش دعوت كرده است.
شهردار اراك در پايان، از برگزاری كنگره بين المللی آقانورالدين عراقی در سال آينده خبر داد و افزود: اميدوارم اين يادمان در راستای شناساندن ابعاد شخصيتی اين دانشمند بزرگ به قشر جوان موثر باشد.
captcha