مراسم بزرگداشت شهيد چمران در ساوه برگزار شد
کد خبر: 2143823
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸

مراسم بزرگداشت شهيد چمران در ساوه برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: به مناسبت فرارسيدن سالروز شهادت دكتر مصطفی چمران مراسم بزرگداشت اين شهيد والامقام با حضور امام جمعه موقت تهران، رئيس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان محلی در مسجد انقلاب ساوه برگزار گرديد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، حجت‌الاسلام «كاظم صديقی» رئيس دادگاه عالی انتظامی قضات كشور و امام جمعه موقت تهران در اين مراسم، گفت: ويژگی اخلاص كه از سوی خدای تعالی به شهيد چمران هديه شده بود به‌دليل برخورداری از روحيه بندگی مطلق برای ذات اقدس الله و جهادی بودن اين شهيد عزيز است.
حجت‌الاسلام صديقی با بيان اينكه شهيد چمران يك چهره الهی است، افزود: شهيد چمران با تبعيت از امام راحل و با اخلاص از سنگری به سنگر ديگر روانه می‌شد و با رهايی از دنيا و عدم وابستگی به جهان فانی بدنبال فيض عظيم شهادت بود كه سرانجام به آرزوی خود رسيد.
وی با بيان اينكه اخلاص گنج نهان است، ادامه داد: شهيد چمران به سبب برخورداری از فضيلت اخلاص به هيچ وجه از ذهن‌ها پاك نخواهد شد و به فراموشی سپرده نمی‌شود و نام و ياد و خاطره شهيد چمران برای هميشه جاودانه و ماندگار است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه بصيرت را از ديگر شاخص های ارزشمند شهيد چمران برشمرد و خاطرنشان كرد: الگوگيری از شخصيت شهيد چمران در زندگی روزمره به‌ويژه در بين نسل جوان امری ضروری است.
به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام «سيد حسين تقوی»، امام جمعه ساوه نيز در اين مراسم در سخنانی گفت: شهيد چمران نمونه كامل يك مسلمان تمام عيار بود وبه عنوان يك انسان بزرگ در مقابل ضد انقلاب ايستادگی كرد و خواب را از دشمن ربود.
وی با بيان اينكه دكتر چمران همانند سربازی ولايت‌مدار در ركاب امام عزيزمان جان‌فشانی می‌كرد،افزود: خون شهيد چمران و شهدای 8 سال دفاع مقدس نظام اسلامی را بيمه كرد و وظيفه ما پاسداشت از خون شهداست.
هم‌چنين، در اين مراسم مهدی چمران رئيس شورای اسلامی شهر ساوه و برادر شهيد دكتر چمران به بيان خاطراتی از دوران مبارزاتی اين شهيد بزرگوار پرداخت.
يادآوری می‌شود، روستای چمران از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه زادگاه سردار شهيد دكتر چمران است و همه ساله به مناسبت سالروز شهادتش مراسم مختلفی در روستای چمران و بخش نوبران و شهرستان ساوه برگزار می‌شود.
captcha