نام‌گذاری عيد قربان تا غدير امسال به نام دهه امامت و ولايت
کد خبر: 2197369
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴

نام‌گذاری عيد قربان تا غدير امسال به نام دهه امامت و ولايت

گروه سياسی و اجتماعی: مديرعامل بنياد بين‌المللی از نام‌گذاری عيد قربان تا غدير امسال به نام دهه امامت و ولايت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، سردار «حسين ظريف‌منش»، مديرعامل بنياد بين‌المللی غدير در هفتمين جلسه شورای اداری استان كه با حضور استاندار مركزی و جمعی از مديران استان، امروز 10 مهرماه‌ در محل استانداری مركزی برگزار شد، در رابطه با روند شكل‌گيری اين بنياد، گفت: بنياد بين‌المللی غدير كه مسئوليت آن ‌را آيت‌الله «ابوالقاسم خزعلی» بر عهده دارد، در جهت ترويج و توسعه غدير ايجاد شده و در راس آن آيت‌الله «جنتی»، «محمدی گلپايگانی»، سردار «جعفری» و آيت‌الله «تسخيری» قرار دارند تا يك حركت نظامدار در رابطه با غدير داشته باشند.
وی با اشاره به فعاليت‌های بنياد بين‌المللی غدير، عنوان كرد: در طول اين 10 سال كه بنياد پايه‌گذاری شده است، به پيروی از رهنمودهای رهبری به دنبال تشكيلات و كاركنان در اين نهاد نبوده‌ايم، بلكه معنای اصلی غدير را در شاخه‌های سياست، حكومت، امامت و ولايت را دنبال می‌كنيم و سعی بر اين داريم استعدادهای غدير و دل‌هايی كه برای غدير می‌تپد را جهت دهيم و هر چه در توان داريم برای اين مردی كه مظلوم‌تر از او نيست، بگذاريم تا از پيام، فضايل و آموزه‌های ايشان برای نجات دين استفاده كنيم.
سردار ظريف‌منش افزود: برنامه‌های اجرايی بنياد غدير به دو دسته تقسيم شده است، برنامه‌هايی كه مربوط به فراهم كردن تسهيلات و تداركات در برگزاری گراميداشت‌ها داريم و ديگر سازماندهی و اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی غدير است.
وی با بيان استعمار همه جانبه آمريكا تحت كشورهای مختلف، بيان كرد: در حالی‌كه بيشتر كشورها تحت مديريت آمريكا هستند در مقابل، رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی را عليه آمريكا مديريت می‌كند و اين انقلاب با بيداری اسلامی و توجه اميرالمومنين(ع) و رهبری امروز دارای صلابت و قدرت در عرصه‌های مختلف است.
مديرعامل بنياد بين‌المللی غدير با ذكر اين نكته كه دشمن فعاليت‌های گسترده‌ای عليه ما در پيش گرفته است و بنيان‌های ارزشمند ما را مورد هجوم قرار داده، خاطرنشان كرد: دشمن با فيلم و كتاب‌های مختلف، ايجاد فضای مجازی، دلارهای نفتی و سرويس‌های اطلاعاتی در داخل و خارج عليه ما توطئه تشكيل داده‌اند و ما بايد به جای آسيب ديدن از جانب آن‌ها سعی‌مان بر اين باشد كه بيشترين ضربه را به آن‌ها بزنيم.
وی در ادامه پيام غدير را حاكميت مردم در دست افراد صالح خواند و افزود: بيان فضايل امام علی(ع)، گراميداشت غدير، حفظ غدير همانند يك گوهر ارزشمند و رساندن پيام و حقيقت غدير از رويكردهای غدير هستند.
سردار ظريف‌منش اظهاركرد: از آنجايی كه ولايت و رهبری در طول چند سال اخير مورد توطئه دشمن قرار گرفته است ما نياز به ترويج فرهنگ غدير داريم و به عنوان كسی كه خادم اين استان هستيم، فلسفه مسئوليت همه ما غدير است.
وی با بيان اينكه عيد قربان تا غدير امسال را به نام دهه امامت و ولايت نام‌گذاری خواهد شد به بيان برنامه‌های اين دهه پرداخت و افزود: اين دهه بهترين موقعيت برای روشن كردن اصل امامت و ولايت است كه برنامه‌های خطبه‌های نماز جمعه بايد به اين زمينه اختصاص پيدا كند، در استان خراسان كنگره مداحان در قزوين كتابت خطبه غدير و در روز غدير يك اقدام وسيع در مورد كتاب‌خوانی در زمينه غدير خواهيم داشت تا معرفت غدير بالا رود و هم‌چنين همايش غدير در استان را خواهيم داشت كه يك كار مشترك و هماهنگ در جهت توسعه برنامه‌های گراميداشت در زمينه فرهنگ غدير است.
مدير عامل بنياد بين‌المللی غدير با بيان جمله‌ای از امام خمينی(ره) در رابطه با غدير پرداخت و عنوان كرد: زنده نگهداشتن اين عيد به معنای قصيده‌پردازی و چراغانی نيست، مسئله اين است كه بدانيم چطور بايد تبعيت كنيم و روشی كه اميرالمومنين(ع) در پيش گرفته بايد روش تمام ملت‌ها باشد و اگر می‌خواهيم انقلاب ما به آرمان‌های خود برسد بايد غدير را داشته باشيم.
به گزارش ايكنا، «علی‌اكبر شعبانی‌فرد» استاندار مركزی نيز در ادامه در مقام تجليل از فرهيختگان استان، افزود: اين استان، استان امام عظيم‌الشأن است و فرهيختگان بزرگی همچون آيت‌الله خوانساری، آيت‌آلله اراكی، آقانور، شهيد محلاتی، شهيد چمران در اين استان می‌زيستند.
وی ادامه داد: اساتيدی مانند قريب، پروفسور حسابی، اميركبير و نمايندگان مجلس برگ زرين و مايه عزت و افتخار اين نظام از فرهيختگانی استان هستند و با حضور آنها حركت بزرگی در استان ايجاد شده است.
شعبانی فرد ادامه داد: ما بايد در جهت تكريم اين عزيزان به نحو شايسته بكوشيم و گردهمايی بزرگی به همين منظور هم‌زمان با دهه امامت و ولايت خواهيم داشت.
استاندار مركزی در پايان با اشاره به عيد غدير كه در پيش است، عنوان كرد: اميد است برنامه‌هايی كه با همكاری مسئولان در اين دهه برگزار خواهد شد در شأن اميرالمومنين(ع) باشد.
captcha