گفتمان دينی «فلسفه حجاب» در نمين برگزار شد
کد خبر: 2299040
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳

گفتمان دينی «فلسفه حجاب» در نمين برگزار شد

گروه فرهنگ و هنر: به‌همت اداره تبليغات اسلامی نمين، گفتمان دنيی «فلسفه حجاب» پنجشنبه، 17 فروردين‌ماه در اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی اردبيل، پنجشنبه، 17 فروردين‌ماه در گفتمان دينی «فلسفه حجاب»، حجت‌الاسلام جعفر مستوفی، روحانی مستقر در شهرستان نمين به بررسی مسئله حجاب در دين اسلام پرداخت و گفت: حجاب از ديدگاه قرآن و روايات هم برای زن و هم برای مرد است.
وی ادامه داد: خداوند در سوره مباركه «نور» با نزول اين آيات «قُل لِلمؤمِنينَ يغُضُّوا مِن اَبصارِهِم» و «قُل لِلمؤمِناتِ يغضُضنَ مِن أَبصارِهنَّ» به مردان و زنان به طور جداگانه امر می‌كند كه چشم‌های خود را فرو افكنند.
مستوفی گفت: خداوند متعال در برتری تقوای دل در امر حجاب در سوره احزاب، آيه 53 می‌فرمايد: «وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاء حِجَابٍ ذَلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ؛ و چون از زنان [پيامبر] چيزى خواستيد از پشت پرده از آنان بخواهيد اين براى دلهاى شما و دلهاى آنان پاكيزه‏تر است».
حجت‌الاسلام مستوفی به نقش اسلام در هويت‌بخشی به زنان و ترويج فرهنگ حجاب اشاره كرد و گفت: در دنيايی كه در تبليغات رنگارنگ خويش بی‌حجابی، سقوط اخلاقی و ارزش‌های انسانی را نماد برتری و پيشرفت و توسعه می‌دانند، دين مبين اسلام با فرهنگ پوشش و توجه به هويت انسانی، توانسته‌ است معنويت، جاذبه روحی و آرامش را در جامعه نمايان‌گر سازد.
captcha