تبيين مبانی تشيع با استناد به روايات در شبكه جهانی الكوثر
کد خبر: 2479216
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶

تبيين مبانی تشيع با استناد به روايات در شبكه جهانی الكوثر

گروه بين‌الملل: مبانی تشيع و معارف آن با استناد به روايات و احاديث طی برنامه‌ای با عنوان «مطارحات فی العقيده» در شبكه جهانی الكوثر تبيين می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی شبكه جهانی الكوثر، سری جديد برنامه مطارحات فی العقيده هم‌زمان با شب رحلت پيامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با موضوع مقامات محمديه از شبكه الكوثر به صورت زنده از سر گرفته شد.
اين برنامه كه بيش از 8 سال است به صورت هفتگی و زنده از الكوثر پخش می‌شود، به تبيين مبانی تشيع و معارف آن از طريق روايات و كتب و احاديث پرداخته و سعی برآن دارد كه اعتقادات اسلامی را برای مخاطبان به صورت اصولی بيان كند.
اين برنامه با استقبال گسترده مخاطبان همراه بوده و علاوه بر اين‌كه كل قسمت‌های برنامه پس از پخش روی صفحات اجتماعی بارگذاری می‌شود، بينندگان نيز هر هفته قسمت‌هايی از اين برنامه را مطابق با سليقه خود انتخاب كرده و برای استفاده ديگران روی شبكه‌های اجتماعی اينترنتی قرار می‌دهند.
مطارحات فی العقيده روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت 21:30 به مدت 90 دقيقه پخش می‌شود و كارشناس ثابت برنامه آيت‌الله سيدكمال حيدری از انديشمندان بنام و شهير جهان تشيع است كه با روش و شيوه خاص، به بيان مباحث مختلف اعتقادی می‌پردازد.
دقيق و اصولی‌بودن مباحث مطروحه توسط آيت‌الله حيدری به حدی است كه مخالفان عقائد بر حق تشيع بر آن شدند تا برای كسی كه بتواند با وی مناظره كند و مبانی مطرح‌شده توسط ايشان را زير سؤال ببرد، جوايز هنگفتی در نظر گرفته‌اند.
شبكه الكوثر بارها شاهد حملات پارازيتی در حين پخش اين برنامه بوده و برای مقابله با اين بداخلاقی‌های رسانه‌ای تدابيری به كار گرفته است.
بنا بر اين گزارش، برنامه «زن و خانواده» نيز در شبكه الكوثر مراحل پيش توليد خود را پشت سر می‌گذارد. اين برنامه در 52 قسمت 45 دقيقه‌ای در گروه اجتماعی شبكه در حال توليد است و قرار است به صورت هفتگی از الكوثر پخش شود.
فلاح نصراوی، مدير گروه اجتماعی شبكه الكوثر اظهار كرد : اين برنامه به صورت زنده و با حضور كارشناس، مجری و مهمان داخل استوديو اجرا و حدود 20 دقيقه پلی بك نيز به عنوان آيتم‌های مختلف در بين برنامه پخش می‌شود.
استفاده از تصوير و نريشن از بانوان مسلمان در اقصی نقاط جهان نيز يكی از آيتم‌های برنامه و همچنين نقش زنان در هويت نسل آينده، زن و مديريت محور خانواده، هنر مادری، زن در رسانه و زن و حق انتخاب همسر از محورهای مورد بررسی در برنامه عنوان شده است.
شبكه الكوثر در برنامه‌های خود نگاه ويژه‌ای به موضوع زن و خانواده داشته و برنامه‌های مختلفی در اين باره همچون الاسره، حوا و نصف المجتمع را تهيه و پخش كرده است.
توليد برنامه‌های جديد در گروه كودك شبكه جهانی الكوثر در حال انجام است و «قصه‌های من» نام يكی از اين برنامه‌ها است كه در 30 قسمت 5 دقيقه‌ای برای مخاطب كودك در حال توليد است.
تركيب اين برنامه آيتم‌هايی چون نريشن و تصوير را شامل می‌شود و سعی شده است در هر قسمت در خصوص يك ابزار يا وسيله توضيحاتی داده شده و با زبان علمی ساده به تشريح و بررسی آن برای مخاطب كودك پرداخته شود. هدف از توليد اين برنامه دادن اطلاعات عمومی به كودكان و ارتقای سطح علمی آن‌ها عنوان شده است.
سری جديد «حكايت حسينيه» نيز در 50 قسمت 5 دقيقه‌ای از شبكه الكوثر در حال توليد است كه در آن شاهد تغييراتی در دكور و اجرای برنامه خواهيم بود.
گروه كودك شبكه الكوثر ديروز، 23 دی، مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) دوبله عربی فيلم سينمايی «آقای مهربان» را در كنداكتور پخش شبكه قرار داد، اين انيميشن ارزشمند و فاخر تاكنون در چندين جشنواره جوايز مختلفی كسب كرده است.
captcha