نقش انقلاب در هويت بخشی به زنان ايرانی غير قابل انكار است
کد خبر: 2482752
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲

نقش انقلاب در هويت بخشی به زنان ايرانی غير قابل انكار است

گروه اجتماعی: مديركل امور بانوان استانداری هرمزگان گفت: حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی و استفاده بيشتر از قابليت‌های زنان بعد از انقلاب اسلامی در كشور غير قابل‌انكار است تا جايی كه امروز شاهد فعاليت موفق زنان در حوزه‌های مختلف در كشورمان هستيم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان، پری صيادی، مديركل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان امروز، 30 دی‌ماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ريزی برنامه‌های دهه فجر استان با حضور مشاورين امور بانوان دستگاه‌های اجرايی استان گفت: حضور فعال زنان بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی چشمگير بوده و از قابليت‌های زنان بيشتر استفاده شده تا جايی كه امروزه شاهد فعاليت موفق زنان در حوزه‌های مختلف در كشورمان هستيم.
وی خاطرنشان كرد: يكی از دغدغه‌های ملت ايران در انقلاب اسلامی و دين مبين اسلام همين نگاه آرمانی اسلامی به همه اقشار جامعه ازجمله زنان است.
مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده افزود: حضور زن ايرانی در عرصه‌های مختلف كشور نه تنها موفقيت شگرفی در برابر حيله‌گری‌های دنيای غرب از منع حضور زن مسلمان در اجتماع امروز است، بلكه به نحوی اين حضور درخشان برای تمامی كشورها به تدريج به يك الگو تبديل شده كه می‌توان به انقلاب و بيداری اسلامی زنان در كشورهای ديگر اشاره كرد.
صيادی حضور زنان را به دو بخش قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسيم و بيان كرد: حضور زنان نخبه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سياسی و غيره بعد از انقلاب سرعت بيشتری در عرصه اجتماع داشته كه همه اينها به دليل كسب روحيه خودباوری و اعتماد به نفس در زنان، افزايش آگاهی و بلوغ فكری جامعه در پذيرش استعدادها و توانايی‌های آنان است.
وی اضافه كرد: اين خود دستاورد بزرگ زنان بعد از پيروزی جمهوری اسلامی به كمك هويت بخشی انقلاب و ديدگاه‌های رهبر كبير به اين قشر عظيم است.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بيان اينكه انقلاب اسلامی شيوه جديد ارزشی و نماد ارزشمندی از حيات زنان در جامعه را ارايه كرده افزود: الگويی كه هويت اسلامی متناسب با جايگاه زن را به نمايش گذاشت، زنی كه نه تنها مستقل است بلكه دارای مسئوليت در ساختمان حكومت اسلامی نيز است.
وی در پايان با بيان اينكه موفقيت‌های درخشان زنان در عرصه‌های مختلف روز به روز شتاب بيشتری گرفته گفت: اين يكی از شاخصه‌های غيرقابل انكار در دگرگونی هويت زن ايرانی محسوب می‌شود و در اين فضای ايجاد شده بايد مديران دستگاه‌های اجرايی با برنامه‌ريزی برای تقويت ايجاد حضور بيشتر برای بانوان تلاش كنند.
captcha