آيه «یَا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ» مبين شاخص‌ها در انتخاب فرد اصلح است
کد خبر: 2538419
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
تبيين معيارهای قرآنی انتخاب اصلح، اخلاق انتخاباتی و حضور حداكثری در انتخابات/(21)

آيه «یَا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ» مبين شاخص‌ها در انتخاب فرد اصلح است

گروه سياسی: جامعه قرآنی بايد با مراجعه به بطن و معانی عميق كلام قرآن شاخصه‌های اصلح را استخراج كرده و هدايت‌كننده مردم باشند و در انتخاب فرد اصلح نيز مصداق اين آيه شريفه «یَا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ...» عمل كنند.

محمد شريفی، حافظ قرآن كريم در رابطه با تبيين معيارهای قرآنی انتخاب اصلح، اخلاق انتخاباتی و حضور حداكثری در انتخابات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه ‌مركزی، با اشاره به حس مسئوليت جامعه قرآنی در راستای تحولات سياسی كشور، گفت: برترين وظيفه جامعه قرآنی در راستای تحولات سياسی كشور و به ويژه عرصه انتخابات جاری احساس مسئوليت و دقت وافر در انتخاب فرد اصلح است.
وی بيان كرد: شركت در انتخابات وظيفه ملی و دينی همه مردم است و حضور حداكثری در پای صندوق‌های رأی نمايش اقتدار سياسی و عبادی مردم محسوب می‌شود.
شريفی ادامه داد: حضور حداكثری مردم در عرصه تحولات سياسی كشور نمايش قدرت جمهوری اسلامی ايران در مقابل دشمنانی است كه دست در دست يكديگر عليه نابودی ملت ايران قيام كرده و چشم ديدن رشد ملی و صنعتی ما را ندارند؛ لذا حضور مردم می‌تواند اين اهداف شوم كشورهای استكباری را خنثی ساخته و مشت محكمی بر دهان ابرقدرت‌های استعماری باشد.
مسئول دارالقرآن كريم ناجای استان نقش جامعه قرآنی را در بصيرت‌دهی و آگاهی‌سازی به جامعه خطير دانست و اظهار كرد: جامعه قرآنی به‌واسطه انس با كلام الهی می‌توانند با استخراج معارف و دستورات دين از كلام وحی و مطرح ‌كردن شاخصه‌های فرد اصلح از منظر قرآن و رهبری و بيان اهميت حضور مردم در عرصه سياسی كشور، آگاهی‌رسان امت اسلامی باشند.
حافظ قرآن كريم در ادامه با اشاره به برخی از ويژگی‌های فرد اصلح از منظر قرآن و روايات اهل‌بيت(ع)، افزود: خداوند در آيه 46 سوره مباركه انفال مردم و به ويژه كانديداهای انتخاباتی را به اطاعت و پيروی از دستورات دين و رهبری دعوت كرده و می‌فرمايد؛ «وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ» از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد و با هم نزاع نكنيد كه سست‏شويد و مهابت ‏شما از بين برود و صبر كنيد كه خدا با شكيبايان است.
شريفی با بيان اينكه جامعه قرآنی با مراجعه به بطن و معانی عميق كلام قرآن می‌توانند در مسير درست قرار گرفته و هدايت‌كننده مردم نيز باشند، با اشاره به آيه،«یَا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ»، اظهار كرد: جامعه قرآنی و مردم بصير اسلام بايد در انتخاب فرد اصلح مصداق اين آيه شريفه عمل كرده و بدون توجه به منافع و اهداف شخصی، ار جانب‌داری و شايعه‌پراكنی پرهيز كرده و با رعايت اعتدال و تقوای الهی سرنوشت كشور خود را رقم زنند.
مسئول دارالقرآن كريم ناجای استان با اشاره به حركت در مسير حق و عدالت الهی، تصريح كرد: انسان اگر اهداف خود را در مسير الهی سوق دهد؛ قطعاً باران رحمت خداوندی نيز بر او نازل خواهد شد و اين نه تنها شعار بلكه يك واقعيت است و همه در قبال اين واقعيت مسئول هستيم.
حافظ قرآن كريم در ادامه، پايبندی و اعتقاد به اسلام و آرمان‌های نظام، اطاعت‌پذيری، پيروی از خط ولايت فقيه، دستگيری از نيازمندان، قانون‌مداری، وفای به عهد، تقوا و ايمان را از جمله شاخصه‌های كانديد اصلح عنوان كرد.
شريفی با بيان اينكه وظيفه كانديداها اثبات خود و بيان اهداف و ديدگاهشان برای مردم است و هرگز مجاز نيستند كه در برای اثبات حقانيت خود از تخريب ديگران استفاده كنند، تأكيد كرد: نامزدهای انتخاباتی چه در دوران تبليغات و چه بعد از آن نسبت به بيان اهداف و انديشه‌های خود اقدام كنند و از وارد شدن به مسائلی كه نسبت به آن علم كافی ندارند و وعده‌هايی كه توان عمل كردن به آن را ندارند بپرهيزند.
وی خاطرنشان كرد: در شرايط حساس كنونی جامعه همه اهداف مردم و مسئولان نظام بايد درراستای حفظ ارزش‌های نظام و به نفع پيشرفت و پيروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران حركت كند؛ چراكه امروز حفظ اقتدار اسلام و انقلاب در همه عرصه‌ها بيش از گذشته احساس می‌شود.
مسئول دارالقرآن كريم ناجای استان در پايان با اشاره به آيات سوره مباركه مؤمنون، تصريح كرد: خداوند در اين آيات شريفه «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ، الَّذِينَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ، وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ» به‌درستی ويژگی و شاخصه‌های فرد اصلح را تبيين كرده‌اند؛ لذا با اسناد به اين آيات بايد گفت كه كانديدای اصلح بايد حافظ منافع ملت بوده و همواره خدمت‌رسان مردم و جامعه اسلامی باشد.
captcha