فراخوان همایش «آیت‌الله بهجت فومنی» در دانشگاه آزاد اراک اعلام شد
کد خبر: 2618985
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
با تأکید بر قرآن و عترت و سبک زندگی؛

فراخوان همایش «آیت‌الله بهجت فومنی» در دانشگاه آزاد اراک اعلام شد

گروه اندیشه: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک از اعلام فراخوانی با عنوان آیت‌الله بهجت فومنی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

شاهرخ حکمت، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در نظر دارد که همایشی با عنوان آیت‌الله بهجت فومنی برگزار کند.

وی اظهار کرد: این همایش حول سه محور با عناوین اندیشه‌ها و مبانی علمی، ویژگی‌ و ابعاد شصیتی حضرت آیت‌الله بهجت فومنی، حکومت اسلامی، ولایت و مهدیت از دیدگاه ایشان برگزار می‌شود.

حکمت با بیان اینکه محور اندیشه‌ها و مبانی علمی این همایش در بخش‌های روش اجتهادی و شیوه‌های استنباطی، فقهی و اصولی، مشرب تفسیری و روش فلسفی برگزار می‌شود، بیان کرد: عبودیت، عرفان عملی و تهذیب نفس، قرآن و عترت و سبک زندگی نیز از جمله بخش‌های محور ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت آیت‌الله بهجت فومنی است.

وی عنوان کرد: محور حکومت اسلامی، ولایت و مهدویت نیز در بخش‌های مرجعیت دینی در حکومت اسلامی، مهدویت و انتظار و ولایت فقیه و حکومت اسلامی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه زمان برگزاری این همایش اردیبهشت سال آینده است، بیان کرد: علاقه‌مندان فقط تا 10 اسفند امسال فرصت دارند که آثار و مقاله‌های خود را به دبیرخانه این همایش به پایگاه اینترنتی farhangu.ac_rasht@yahoo.comارسال کنند.

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس پستی گیلان، رشت، بلوارلاکان، پل تالشان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز ارسال کنند.

captcha