برخورداری از مزایای طرح تحول سلامت جزء حقوق اساسی مردم است
کد خبر: 2706234
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
وزیر بهداشت:

برخورداری از مزایای طرح تحول سلامت جزء حقوق اساسی مردم است

گروه سلامت: وزیر بهداشت با تأکید بر تداوم طرح تحول نظام سلامت گفت: برخورداری از مزایای این طرح جزء حقوق اساسی مردم است و این راه بی‌بازگشت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی که همزمان با سفر استانی هیات دولت به بوشهر سفر کرده است، در حاشیه بازدید از پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی با اجرای طرح تحول سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی کشور صورت گرفته است که توزیع مکمل‌های غذایی بین زنان باردار و در دسترس بودن واکسن در این مراکز از جمله این اقدامات است.
وزیر بهداشت گفت: همچنین با اجرای طرح تحول سلامت ضمن کاهش هزینه‌های بستری از جیب مردم، از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه لوازم مصرفی و تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی جلوگیری شده است.

وی با بیان این که استان بوشهر نیز در اجرای طرح تحول سلامت موفق عمل کرده است، گفت: در حال حاضر کمبود پزشک عمومی در این استان نداریم و تعداد متخصصان نیز در این استان افزایش یافته است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ضرورت اتمام پروژه‌های ناتمام در کشور گفت: باید وعده‌های داده شده به مردم را عملی نماییم.

هاشمی همچنین اظهار امیدواری کرد که با سفر رییس‌جمهور به این استان و تخصیص اعتبارات لازم، پروژه‌های ناتمام استان بوشهر نیز تکمیل شود.

captcha