طرح سپاس در استان مرکزی اجرا می‌شود
کد خبر: 2969418
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
با هدف تکریم خانواده های شاهد؛

طرح سپاس در استان مرکزی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: هنرمند از اجرای طرح سپاس خبر داد وافزود: این طرح با مشارکت تمام مدیران ارشد استانی به منظور تکریم از خانواده معظم شهدا در سراسر استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی امروز، 21 اسفند در نشست خبری که به منظورگرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی و بزرگداشت مقام شهدا با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد، گفت: امام راحل به منظور گرامیداشت نام و یاد شهدا و به پاس فداکاری جانبازان و ایثارگران فرمان تأسیس این نهاد را صادر فرمودند.

وی ضمن تأکید بر لزوم حفظ کرامت و عزت جامعه هدف این نهاد انقلابی، اظهارکرد: شهدای معزز به همراه دیگر ایثارگران از جان و مال خویش گذشتند تا امروز ما در امنیت کامل به سر برده و دست اشرار و اغیار را برای همیشه تاریخ از گستره سرزمین پاکمان کوتاه کنیم.

هنرمند در ادامه با اشاره به وجه تسمیه نامگذاری سالروز گرامیداشت مقام شهدا در اسفندماه، گفت: با توجه به این نکته که بیشتر آمار شهدا متعلق به این ماه است؛ لذا شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق مصوبه‌ای در سال 82 سالروز تأسیس بنیاد شهید را نیز با عنوان بزرگداشت مقام شهدا نامگذاری کرد.

وی ضمن اشاره به این نکته که این زمان فرصتی مغتنم است تا از مقام شامخ شهدا تکریم و در برابر خانواده معظم آنان سرتسلیم فرو آوریم، اضافه کرد: شهدا و دیگر عزیزان ایثارگر با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به ما درس ایستادگی و رشادت آموختند و به ما یادآور شدندکه در برابر ظلم نباید تسلیم شد.

این مقام مسئول نوجوانان و جوانان امروز را به تأسی از دلاوران هشت سال ایثار و فداکاری توصیه کرد و گفت: اکثریت رزمندگان دوران دفاع مقدس را نوجوانان و جوانان غیوری تشکیل دادند که به ندای امام  مقتدای خویش لبیک گفته و با نثار جان خویش از کیان انقلاب و اسلام ناب پاسداری کردند.

حجت الاسلام هنرمند در بخش دیگر از سخنان خویش به امنیت و آرامش امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون خون شهدا، رهنمودهای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب دانست و افزود: رزمندگان در طی این سال‌ها از خود رشادت‌هایی را به یادگار گذاشتند تا درس ایستادگی و آزادی از یوغ استکبار را به نوجوانان و جوانان پس از خویش بیاموزند.

وی بابیان این مطلب که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای نکوداشت مقام شهدا برنامه‌هایی در شأن این حماسه‌سازان عرصه مقاومت برگزار می کند، افزود: اجرای طرح سپاس یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که با مشارکت تمام مدیران ارشد استانی به منظور تکریم از خانواده معظم شهدا انجام می‌شود.

حجت الاسلام هنرمند به کاشت بیش از 3هزار اصله نهال به نام شهدای استان مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام یکی از مهمترین اموری است که هم می‌توان نام و یاد شهدا رابرای همیشه تاریخ زنده نگاه داشت و هم به سنت حسنه نبی مکرم اسلام(ص) صحه گذارد.

وی در ادامه از اجرای طرح پایش نیز خبرداد و گفت: این طرح توسط معاونت بهداشت و درمان بنیاد ویژه جانبازان و جامعه هدفی که توان حضور در مراکز درمانی را ندارند برگزار می‌شود.

هنرمند بااشاره به افتتاح فاز اول مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نیمه اول سال آینده، به پیشرفت 46 درصدی این مجتمع نیز اشاره کرد و افزود: با افتتاح این مجتمع گام بلندی در راستای حفظ کرامت جامعه هدف برداریم.

وی در ادامه از اعزام بیش از 2هزار و چهارصد نفر از جامعه ایثارگران و خانواده معظم شهدا به اردوهای تفریحی - زیارتی در سال جاری خبرداد و گفت: امسال 95 نفر از خانواده معظم شهدا در مناسک حج راهی سرزمین وحی شدند و بیش از 311 نفر نیز به حج عمره مشرف شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در پایان، از خدمات ارزنده جامعه خبری استان در راستای نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر کرد و افزود: شما خبرنگاران با در دست داشتن قلم و توانایی نگارش می‌تواند منشأ خیر و برکت در جامعه باشید و پیام انقلاب و دوران دفاع مقدس و شهدا را به جهانیان انتقال دهید.

captcha