ارتقای کیفی جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود گیلانی در سال تحصیلی ۹۴-۹۵
کد خبر: 3007550
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
حجت‌الاسلام لاکانی خبر داد:

ارتقای کیفی جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود گیلانی در سال تحصیلی ۹۴-۹۵

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه گیلان درخصوص شرایط جذب و پذیرش طلاب، گفت: ارتقای کیفی جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ از الویت‌های حوزه‌های علمیه استان گیلان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لاکانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، درخصوص شرایط جذب و پذیرش طلاب، اظهار کرد: ارتقای کیفی جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود در سال تحصیلی 94-95 از الویت‌های حوزه‌های علمیه استان گیلان است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل صاحب‌نظران جوان و نخبه طلبه، گفت: استفاده از نظر طلاب همواره تبعات بسیار ارزشمند برای حوزه‌های علمیه دارد.

این کارشناس دینی با اشاره به هجمه‌های مسموم استکبار جهت تخریب چهره روحانیت و اسلام ناب محمدی(ص)، تصریح کرد: جذب افراد مستعد در حوزه علمیه موجب بی اثر کردن تبلیغات مسموم خواهد بود.

حجت‌الاسلام لاکانی بیان کرد: روحانیت در استان گیلان به سبک جهادی زندگی می‌کنند، زیرا بستر فرهنگی و امکاناتی که جهت تبلیغ در دست دارند عرصه را بر آنها تنگ و دشوار نموده و استقبال گسترده جهت جذب در حوزه در سال گذشته نشان‌دهنده جهادی بودن روحیه این افراد است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان حوزه علمیه را منصوب به امام زمان (عج) دانست و افزود: از بهترین اعمالی که یک طلبه و روحانی می‌تواند به انجام برساند تربیت افراد مستعد و نخبه و جذب آنها برای تحصیل علوم حوزوی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جذب در حوزه علمیه از طریق اعلام عمومی صورت می‌پذیرد که آسیب‌هایی را برای حوزه در پی داشته و خواهد داشت، گفت: حوزه علمیه در مسیر تربیت افراد نخبه و انتخاب آنها برای جذب در سال‌های آینده باید گام‌های جدی بردارد.

حجت‌الاسلام لاکانی در پایان به مسئولیت  طلاب و روحانیون در عرصه پذیرش در حوزه علمیه اشاره کرد و یادآور شد: باید در خود این احساس مسئولیت را تقویت کنیم تا با انتخاب افرادی شایسته موجب تعالی در حوزه‌های علمیه و به تبع آن خشنودی قلب نازنین امام زمان(عج) باشیم.

captcha