ششمین سلگرد ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) در فومن برگزار می‌شود
کد خبر: 3067749
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع)؛

ششمین سلگرد ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) در فومن برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار فومن گفت: 24 اردیبهشت همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) مراسم ششمین سال ارتحال آیت الله بهجت فومنی (ره)در یکی از مساجد شهر فومن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، میرشمس مومنی زاده،  فرماندار شهرستان فومن روز گذشته، 10 فروردین در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال ملکوتی آیت الله بهجت فومنی(ره) که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: آیت ‌الله بهجت نمونه انسانی بود که برای این امتحان آماده شد و از کودکی با عبادت و ذکر و پرهیز از محرمات راه را به درستی طی کرد.
 
وی افزود:مراجع و علما در طول تاریخ و به خصوص در جریانات پیروزی انقلاب اسلامی  و پس از آن نقش پر رنگی در هدایت و رهبری مردم داشته اند.
 
فرماندار فومن ادامه داد: این مرجع عالیقدر جهان اسلام در طول عمر با عظمت خود با اینکه به درجات فراوانی از بندگی و عبودیت و سیر و سلوک واقعی رسیده بود، حتی یک لحظه از یاد خدا غافل نشد. 
 
مومنی زاده  بیان کرد: حمایت این اسوه صادق قرآن، عترت و تقوی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه همواره قاطعانه و استوار بوده است. لذا در برگزاری مراسم آیت الله بهجت(ره) کار با عشق صورت خواهد گرفت و این وظیفه ماست که به این مراسم نگاه ملی داشته باشیم. 
 
فرماندار فومن با اشاره به در پیش بودن ششمین سالگرد رحلت مرجع جهان تشیع آیت الله بهجت فومنی گفت:  باید علمیت آیت الله بهجت را در کنار اخلاق و زهد ایشان به نسل جوان و عامه مردم شناساند که در حقیقت بدون علم نمی‌شود به مراتب و درجات بالای زهد و تقوا دست یافت.
 
وی ادامه داد: آیت الله بهجت فومنی(ره) پیوسته در سخنانشان بر ضرورت تبیین این ارزش ها و پاسداری از آنها تأکید داشتند.
 
فرماندار شهرستان فومن گفت: 24 اردیبهشت همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) مراسم ششمین سال ارتحال آیت الله بهجت فومنی (ره)در یکی از مساجد شهر فومن برگزار خواهد شد.    
 
ناصر عاشوری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از آیت الله بهجت فومنی بعنوان شخصیتی علمی و عرفانی جهان تشیع یاد کرد و افزود: این مرد بزرگ خدمات ارزنده ای به جهان اسلام انجام داده است.
 
وی آیت الله بهجت را از افتخارات کشور عزیزمان ایران و بویژه مردم گیلان دانست و تصریح کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت برای چنین علمایی بر توسعه علمی، فرهنگی، معنوی و عرفانی جامعه تأثیر بسزایی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین صفوی، امام جمعه شهرستان فومن نیز در ادامه این جلسه با اشاره به خصوصیات آیت الله بهجت فومنی(ره) گفت: آیت الله ‌العظمی بهجت فومنی نه تنها افتخار بزرگی برای مردم فومن و استان گیلان است بلکه ایشان ثروتمندترین مرد معنوی جهان است.
 
وی به تشکیل ستاد استانی بزرگداشت آیت الله بهجت فومنی (ره) اشاره نمود و افزود: از استاندار محترم گیلان انتظار داریم نسبت به تشکیل ستاد استانی بزرگداشت آیت الله بهجت فومنی(ره) اقدام نماید.
 
حجت الاسلام صفوی اضافه کرد: طبق روای هرسال باید طوری برنامه ریزی شود تا از یک سخنران خوب کشوری جهت سخنرانی در این مراسم دعوت بعمل آید.
 
امام جمعه فومن تصریح کرد: تقوا و خودسازی، زیارت و توسل، تلاش برای سیر معنوی دیگران، اندیشیدن پیش از سخن گفتن، اهتمام ویژه به رعایت شرعیات، تواضع و فروتنی، سیر و سلوک و مقام معنوی، نظم و برنامه ریزی در کارها، زهد و ساده زیستی، دائم الذکر بودن، عبودیت، بندگی، بی اعتنایی به مادیات را از جمله  ویژگی ‌های آیت الله بهجت عنوان کرد.
 
این کارشناس دینی با بیان اینکه حضرت آیت الله ‌العظمی بهجت فومنی تحت عنایت و هدایت خاصه خداوند متعال بود و تمام عمر پربرکتش را در راه رضایت حضرت حق سپری کرد، ادامه داد: وظیفه همه ماست تا اخلاق، رفتار و منش این بزرگوار را هرچه بیشتر به نسل جوان جامعه انتقال داده و معرفی کنیم.
 
امام جمعه شهرستان فومن در پایان از مردم شریف استان گیلان جهت حضور در این مراسم معنوی دعوت به ‌عمل آورد.
 
گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره) 24 اردیبهشت در یکی از مساجد شهرستان فومن برگزار گردد.
 
شایان ذکر است، آیت الله محمد تقی بهجت 27 اردیبهشت ماه سال 88 پس از عمری بندگی خالصانه به درگاه خداوند متعال به دیار حق شتافت. پیکر مطهر این مرجع بزرگ شیعه با حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع در جوار بارگاه کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد. مزار این مرحوم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بسیار مورد توجه ارادتمندان به ساحت مرجعیت و روحانیت شیعه است.
captcha