همایش طلاب جدیدالورود در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
کد خبر: 3164702
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

همایش طلاب جدیدالورود در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ جلال بیطرفان: همایش طلاب جدیدالورود با حضور اساتید و مدیران مدارس علمیه قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران میزبان طلابی بود که در پایه اول حوزه علمیه مشغول تحصیل هستند.

این مراسم با حضور بیش از 1100 طلبه پایه اول حوزه علمیه قم در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

آیت‌الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم، معاونان تهذیب و آموزش حوزه  علمیه و مدیران مدارس علمیه قم از حاضران در این همایش بودند.

فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم در این مراسم بیان کرد: در سال 93 بیش از شش  هزار طلبه برای حضور در حوزه علمیه ثبت‌نام کردند اما به دلیل محدودیت در ظرفیت‌ها ما فقط 1100 طلبه را برای تحصیل در پایه اول پذیرش کردیم.

غروی نیز در همایش طلاب جدید الورود با اشاره به اهمیت مقابله با هجمه های دشمنان علیه دین بیان کرد: طلاب  وظیفه دارند تا ضمن فراگیری علوم دینی در برابر این هجمه های ایستادگی کنند و پاسخ خوبی را به این هجمه ها بدهند.

حائری گفت: دانشگاه‌های ما نیازمند علوم انسانی هستند که حوزه علمیه در این زمینه وظیفه دارد تا این نیاز را برطرف کند و علوم انسانی مورد نیاز  دانشگاه‌هارا برطرف کند.

captcha