یاد خدا سبب عرفان می‌شود/ تاکید آیت‌الله بهجت(ره) بر نیت خیر
کد خبر: 3306133
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
آیت‌الله احمدی:

یاد خدا سبب عرفان می‌شود/ تاکید آیت‌الله بهجت(ره) بر نیت خیر

گروه اجتماعی: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه انسان همواره باید بداند از سوی خدا بوده و به سوی او باز می‌گردد، افزود: یاد خدا سبب عرفان می‌شود و انسان را از خاک به درجه تعالی، فطرت و ذات اولیه می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز گذشته، 30 اردیبهشت در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی(ره)که در مسجد جامع فومن برگزار شد، با بیان اینکه ندای فطرت درد را درمان است، گفت: فطرت برخاسته از ضمیر و ذات آدمی است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در عموم نوشته‌های خود عبادت را برخاسته از فطرت دانسته است، افزود: خداوند سرشت آدمیان را مبنی بر شناخت خود خلق کرده و ذات و سرشت آدمی خداخواه و خداجو است.

آیت‌الله احمدی با بیان اینکه آیت‌الله طباطبایی در تفسیرالمیزان فطرت را بسیار بسط داده است، خاطرنشان کرد: راهی که فطرت را به خدا فرا می‌خواند و بزرگان طی کرده‌اند«إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ» بوده است.

وی اضافه کرد: اصل دین، مبعث پیامبران، ندای فطرت و توحید از سوی خدا بودن و بازگشت به سوی اوست و این بازگشت از حضور و در حضور خدا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه انسان همواره باید بداند از سوی خدا بوده و به سوی او باز می‌گردد، افزود: یاد خدا سبب عرفان می‌شود و انسان را از خاک به درجه تعالی، فطرت و ذات اولیه می‌رساند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله بهجت(ره) همواره بر نیت تاکید داشتند و می‌فرمودند «برای هر کاری نیت خیر داشته باشید تا به گناه دچار نشوید»؛ لذا هرکاری باید برای خدا و توام با اخلاص باشد و به تعبیر امام راحل، هر کس خود را در محضر خدا بیند، گناه نخواهد کرد.

آیت‌الله احمدی با اشاره به اینکه یکی از کارهای مورد تاکید بزرگان، مراقبت است، افزود: علامه طباطبایی در این خصوص فرموده‌اند «مراقبت، محاسبه و برقرای توازن از گام‌های ابتدایی رسیدن به خدا است».

وی با بیان اینکه هر کاری باید برای خدا و دارای خلوص نیت باشد، گفت: هرگاه فردی عمل خود را چهل روز برای خدا خالص کند، سرچشمه‌های حکمت، از دل بر زبان فرد جاری می‌شود و عمل خالص نیز یاد خدا بودن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصریح بر اینکه دل انسان زمانی که با خدا باشد بی‌قرار می‌شود و علت موثر بودن عارف با دیگران همین عامل است، یادآور شد: آیت‌الله بهجت(ره) به هنگام نماز با رسیدن به آیه «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» فریادشان بلند می‌شد؛ چراکه خود را با خدا پیوسته می‌دیدند که نشان از اصل توحید و اخلاص است.

captcha