قرآن با ترجمه استاد انصاریان و کتاب آیت‌الله سبحانی در لیست خریدها هستند
کد خبر: 3315563
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
خریدهای ارشاد از ناشران از سر گرفته شد؛

قرآن با ترجمه استاد انصاریان و کتاب آیت‌الله سبحانی در لیست خریدها هستند

گروه ادب: پس از گذشت حدود ۵ ماه از اعلام آخرین فهرست کتاب‌های منتخب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خرید از ناشران، خرید‌های کتاب این وزارتخانه از ناشران از سر گرفته شد که در این میان می‌توان به قرآن با ترجمه شیخ حسین انصاریان و کتاب آیت‌الله العظمی سبحانی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نتیجه جلسات ۵۳۱، ۵۳۲ و ۵۳۳ خود را که شامل کتاب‌های تصویب شده جهت خرید است، در درگاه اینترنتی این وزارتخانه اعلام کرده.

بر اساس این گزارش خریداری در جلسه 531 حدود 245 عنوان کتاب، در جلسه 532 حدود 268 عنوان کتاب و در آخرین جلسه 346 عنوان برای خرید به تصویب رسیده است.

در این فهرست، کتاب‌هایی با موضوع دین و قرآن نیز دیده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به «عرضه حدیث بر قرآن»، «تدبری در آیات قرآن کریم»، «قرآن کریم به انضمام کتاب مصحف التجوید»، «فرهنگ نحوی ساختارهای قرآن کریم» نوشته مرتضی کریمی‌نیا، «کتاب مبین ترجمه و تفسیر قرآن کریم» از رسول جعفریان و «قرآن و مصونیت از تحریف» نوشته سیدکمال حیدری و «قرآن و مذاکرات هسته‌ای» اشاره کرد.

هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از «قرآن کریم» ترجمه حسین انصاریان که از سوی انتشارات کاشف منتشر شده است، 700 نسخه با هدیه 27 هزار تومان خریداری کرده است.

همچنین کمترین شمارگان در این فهرست‌ها مربوط به کتاب‌هایی چون «علم به زبان کودکانه»، «سبیل الهدی الی الحق» آیت‌الله العظمی سیدجعفر سبحانی تبریزی، «مجموعه داستان‌های راز مسجد سنگی» 12 جلدی نوشته بهروز واثقی و ... با شمارگان 50 نسخه بوده و «دایرةالمعارف اسلام» اثر غلامرضا حیدری‌ابهری از سوی نشر محراب قلم با شمارگان 600 نسخه بیشترین تعداد خریدها را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، ناشرانی که کتاب‌های خود را جهت بررسی به هیئت مذکور داده بودند، می‌توانند اینجا از نتیجه بررسی آگاهی یابند و در صورت تصویب کتاب‌ها، برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیئت، واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق ۳۴۲ مراجعه کنند.

captcha