برگزیدگان دور دوم مسابقات بین‌المللی قرآن الکوثر معرفی شدند
کد خبر: 3320977
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

برگزیدگان دور دوم مسابقات بین‌المللی قرآن الکوثر معرفی شدند

گروه بین‌الملل: نفرات برتر دور دوم مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن شبکه جهانی الکوثر «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اسامی نفرات برتر دور دوم مسابقات بین‌المللی قرائت شبکه جهانی الکوثر که با عنوان «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت تلفنی آغاز شده است، اعلام شد.
سید کاظم محسنیان از ایران با کسب امتیاز 87/5 امتیاز، محمد تقی انوری از افغانستان با کسب امتیاز 83/5، حمزه عوده‌زاده از ایران با کسب امتیاز 82/5 امتیاز، مصطفی العلی از بریتانیا با کسب امتیاز 82/25 امتیاز، محمود سعد الحرک از مصر با کسب امتیاز 81/25 و معاذ آیت‌العین، از مراکش با کسب امتیاز 81 امتیاز به ترتیب شش نفری هستند که به مرحله نیمه نهایی هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شبکه جهانی الکوثر راه ‌پیدا کردند.
همچنین داوران دور سوم این مسابقات که از امشب آغاز خواهد شد، سید عباس انجام، داور رشته لحن است که در داخل استودیو حضور پیدا می‌کند و شیخ حمید اشکنانی از کویت داور رشته وقف وابتدا، عماد رامی از سوریه داور رشته صوت و شیخ رافع العامری از عراق داور رشته تجوید هستند.
در دور دوم این مسابقات و در یازدهمین شب این مسابقات(شنبه‌شب)، حسین امینی از افغانستان با تلاوت آیاتی از سوره مبارک «لقمان» 76/25 امتیاز کسب کرد و احمد عبدالعزیز از مصر با تلاوت سوره «آل‌عمران» 75/5 امتیاز، مصطفی العلی از بریتانیا با تلاوت سوره مبارکه «انعام» 82/25 امتیاز و سید کاظم حسینیان از ایران با تلاوت سوره «کهف» 87/5 امتیاز کسب کردند.
شب گذشته(یکشنبه‌شب) و در آخرین شب از دور دوم مسابقات بین‌المللی قرائت شبکه جهانی الکوثر، محمد مصطفی عرب از قطر با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «القصص» 80/25 امتیاز کسب کرد و حامد شاه نظری نوجوان 13 ساله از ایران آیاتی از سوره مبارک «حج» را تلاوت کرد و 65/25 امتیاز را کسب کرد.
محمد تقی انوری از افغانستان آیاتی از سوره «مؤمنون» را تلاوت کرد که 83/5 امتیاز را کسب کرد و محمود سعد حرک از مصر نیز سوره مبارکه «آل عمران» را تلاوت کرد که 81/25 امتیاز را کسب کرد.
همچنین قاری افتخاری شب یازدهم مسابقات رضا جوشقانی و قاری افتخاری شب دوازدهم مسابقات عبدالوحید جعفرزاده بودند، و شب گذشته آخرین شب از دور دوم این رقابت‌‌ها بود.
مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن شبکه جهانی الکوثر شامل چهار دور است که در پایان 24 متسابق به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه پیدا می‌کنند و از میان این 24 قاری، 5 قاری به مرحله نهایی(فینال) مسابقات حضور می‌یابند که نفرات اول تا پنجم از میان این 5 نفر انتخاب خواهد شد.

captcha