همایش استانی «ما زنده‌ایم» در حسینیه گلزار شهدا بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 3341647
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان؛

همایش استانی «ما زنده‌ایم» در حسینیه گلزار شهدا بوشهر برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول هیئت آزادگان استان بوشهر از برگزاری همایش استانی «ما زنده‌ایم» به‌مناسبت ۲۵ مردادماه سالروز ورود آزادگان در حسینیه اباعبدالله الحسین (ع) گلزار شهدا شهر بوشهر خبرداد.

احمد دهباشی، مسئول هیئت آزادگان استان بوشهر در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه پرچمدار عدالت، قرآن کریم است، اظهار کرد: اگر از راه غیر خدا می خواهید ثروت بدست آوردید، فقیر خواهید شد و اگر انسان گناه کند عمرش کوتاه می شود.
وی با بیان اینکه اسلام یک دین اجتماعی است، ادامه داد: روش رسول الله حضرت محمد مصطفی(ص) از طریق اخلاق عملی است و علم پیامبر اسلام(ص) علم رُهبانیّت نیست و همچنین ما نیز در زندگی باید علم را برای عمل کردن یاد بگیریم و علت نرسیدن ما به مقامات عالیه این است که ما به کلاس های قبل عمل نکرده ایم.

اعتقاد سرمایه اصلی استجابت دعا است
مسئول هیئت آزادگان استان بوشهر با اشاره به اینکه اعتقاد سرمایه ی اصلی استجابت دعا است، گفت: سعی کنیم در سبک زندگی روزانه صفات خدایی در ما زنده شود و زیرا پروردگار کریم و بخشنده است و ما هم سعی کنیم که کریم باشیم و او رحیم است و ما هم نسبت به همنوعانمان رحیم باشیم و همچنین خداوند ستار است و ما هم ستار باشیم.

غباروبی گلزار شهدای بوشهر با حضور آزادگان
دهباشی به تقارون 25 مردادماه به عنوان سالروز ورود آزادگان به وطن با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اشاره کرد و افزود: ما در قبال آزادگان مانند شهدا و جانبازان تکلیف داریم و بایستی با اجرای برنامه‌های مناسب سالروز ورودشان به میهن اسلامی کشورمان را گرامی بداریم و غباروبی با حضور آزادگان استان در محل گلزار شهدای بهشت صادق (ع) شهر بوشهر از ویژه برنامه آغازین روز 25 مردادماه می باشد.
این فعال فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: همانگونه که شهدا و ایثارگران در طول دفاع مقدس به تکلیف خود عمل کرده و امروز پرچم استقلال ایران اسلامی را در جهان به اهتزاز درآوردند، ما نیز می‌بایستی به تکلیف خود در تکریم و تجلیل از آنها عمل کنیم و همچنین همایش استانی «ما زنده ایم» بمناسبت 25 مردادماه سالروز ورود و تجلیل از آزادگان در حسینیه اباعبدالله الحسین (ع) گلزار شهدا شهر بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صادقی، کارشناس مرکز تفحص سیره شهدا قم و با روایتگری بصری و نیز با مولودی خوانی محمدرضا رازقی پور بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

عروج 36 آزاده دفاع مقدس در بوشهر
وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان بوشهر حدود 45 آزاده وجود دارد و در قید حیات هستند، ابراز کرد: تا کنون 6 نفر از آزادگان بوشهری به مقام شهادت نائل آمدند و 29 نفر نیز بعد از آزادی در استارات در سال های گذشته آسمانی شدند و عروج کردند.

تجلیل از خانواده‌های شهدای آزاده در همایش استانی «ما زنده‌ایم»
مسئول هیئت آزادگان استان بوشهر در پایان از تجلیل از خانواده های شهدای آزاده در همایش استانی «ما زنده ایم» خبرداد و عنوان کرد: هیئت آزادگان استان بوشهر از تیر ماه امسال به صورت مردمی و خودجوش فعالیت های خود را آغاز کرده و گسترش داده است و همچنین ثبت و ضبط خاطرات‌شان برای مجموعه ما بسیار حائز اهمیت است و نیز تشکیل کارگروه فرهنگی - ورزشی و دیدار از خانواده‌های آزادگان را به عنوان بخشی از برنامه‌های سالروز ورود آزادگان در استان بوشهر است.

یادآور می‌شود، حاج احمد دهباشی در عملیات های مختلف جنگ حضور ویژه داشته، که در عملیات کربلای 5 در سال 1365 جانباز و اسیر شد و بعد از قریب به گذشت 4 سال از اسارتش در سال 1369 به عنوان آزاده دفاع مقدس از اسارت جبهه کفر، به میهن اسلامی ایران بازگشت و وی در این سال ها به فعالیت های فرهنگی – اجتماعی پرادخت و از سال 1377 با تاسیس کانون شیفتگان حضرت قائم (عج) مشغول به فعالیت و تدریس تخصصی در حوزه مهدویت در سطح استان بوشهر می باشد.

captcha