داشتن گذرنامه از ملزومات پیش‌ ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3365634
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
نظافتی خبر داد:

داشتن گذرنامه از ملزومات پیش‌ ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین

گروه جامعه: معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۱۰۰ هزار نفر برای پیاد‌ه‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، دلیل کم بودن ثبت‌نام کنندگان را لزوم اخذ گذرنامه عنوان کرد.

محسن نظافتی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این مطلب که همچنان پیش‌ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین در حال انجام است، گفت: سامانه سماح همچنان باز و در حال دریافت اطلاعات علاقه‌مندان به حضور در پیاد‌ه‌روی اربعین است.

وی با تأکید بر اینکه برای این پیش‌ثبت‌نام هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، گفت: در حال حاضر محدودیت زمانی برای پیش‌ثبت‌‌نام تعیین نشده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات خود را ثبت‌کنند.

نظافتی تصریح کرد: با داشتن آمار و اطلاعات دقیق از متقاضیان اعزام به پیاده‌روی اربعین می‌توانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

یکی از ملزومات پیش‌ثبت‌نام عتبات عالیات داشتن گذرنامه است

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه تعداد از افراد در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: حدود 100 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی در خصوص دلایل کم بودن تعداد افراد ثبت‌نامی اظهار کرد: هنوز زمان برای ثبت‌نام باقی است و از سوی دیگر یکی از ملزومات پیش‌ثبت‌نام داشتن گذرنامه و ثبت شماره گذرنامه در سایت است و اگر گذرنامه نداشته باشند مشخصات آنها در سایت ثبت‌ نمی‌شود.

نظافتی در خصوص هزینه ویزا در اربعین سال جاری، اعلام کرد: صحبت‌های مقدماتی صورت گرفته اما هنوز نهایی نشده است. از دیدگاه ما زمانی هزینه ویزا قطعی می‌شود که وزارت امور خارجه عراق به صورت مکتوب میزان این هزینه را به ما و سفارتخانه‌های خود در ایران اعلام کند؛ که البته پیشنهاد ما حذف و یا کم بودن هزینه ویزا است.

captcha