اصحاب رسانه در احیای تمدن و غیرت ایرانی یاریگر نیروی انتظامی باشند
کد خبر: 3377912
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
سردار میرحیدری:

اصحاب رسانه در احیای تمدن و غیرت ایرانی یاریگر نیروی انتظامی باشند

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی گیلان گفت: از اصحاب رسانه انتظار داریم که در راستای رسالت خطیر ساماندهی امور فرهنگی و منافع نظام و همچنین احیای تمدن، تعصب و غیرت ایرانی یاریگر ما باشند و با نگاه دینی اشکالات و اختلافات سلیقه‌ای نسبت به اسلام را از بین ببریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان گیلان امروز، 11 مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا در سالن اجتماعات ستاد نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: امنیت یکی از ارکان مهم در جوامع امروزی است که بر زندگی افراد تاثیر بالایی دارد و در بستر آن شهروندان می‌توانند به کسب و کار و تامین نیازهای زندگی خود بپردازند. 
 
وی با بیان اینکه تاکیدات فرمانده کل قوا نصب‌العین ما در اجرای امور است، افزود: پلیس استان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و ان‌شاءالله به منزله الگویی برای سایر استان‌ها قرار گیرد؛ توسعه فرهنگی، معنوی و اعتقادی در مجموعه سازمان برای خانواده کارکنان و فرزندان‌ آنها از وظایف برنامه‌ریزی شده است که با همکاری عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان و حوزه علمیه در جهت حفظ و سلامت خانواده کارکنان و تقویت روحیه پیشرفت همکاران‌مان انجام می‌شود.
 
رئیس پلیس استان گیلان با اشاره به اینکه به‌روز کردن دانش تخصصی پلیس استان از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی است، گفت: در تلاشیم با محوریت مجموعه آموزشی فرماندهی استان، با بسترهای موجود از طریق شبکه‌ها و مرکز تحقیقات ناجا در به‌روز رسانی دانش تخصصی پلیس عمل کنیم و در ارتقای سطح عملکرد آنها شرایطی را حاکم کنیم تا پلیس بتواند در اجرای ماموریت‌ها با آرامش و مشارکت دستگاه‌های مکمل نیروی انتظامی کار را دنبال کند و کمتر به صورت عملیاتی درگیر موضوعات شود و بتواند با آرامش بیشتر در عین افزایش توان مجموعه به مردم عزیز استان خدمات ارایه دهد.
 
سردار میرحیدری ادامه داد: با تشکیل مدیریت جهادی در مجموعه، علاوه‌ بر فراگیری دانش تخصصی، برنامه‌هایی نیز در ارتباط با ارتقای توان جسمی و رزمی کوپ‌ها، یگان‌های امداد، پلیس‌های اطلاعات، آگاهی و مبارزه با مواد مخدر در دست اقدام داریم. یکی از مشکلاتی که پلیس با آن مواجه است، دستگاه‌های فرهنگی از وظایف و رسالت خود غافل شده‌اند و بنابه مطالبات مردم و دلسوزان انقلاب پلیس امروز درگیر ماموریت‌هایی است که باعث شده تا از وظایف خود عقب بماند. در این راستا طی نشستی که با استاندار داشتیم سایر دستگاه‌ها هم پذیرفتند که تا همکاری‌های لازم را داشته باشند و به جای اینکه امروز از بین 27 دستگاه متولی امور فرهنگی فقط پلیس و دستگاه قضا به طور مستقیم ورود کنند، هریک به اجرای رسالت خود بپردازند.
 
وی جایگاه اصحاب رسانه را در انعکاس اخبار بسیار موثر دانست و بیان کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم که در راستای رسالت خطیر ساماندهی امور فرهنگی و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین احیای تمدن، تعصب و غیرت ایرانی یاریگر ما باشند و با نگاه دینی اشکالات و اختلافات سلیقه‌ای نسبت به اسلام را از بین ببریم تا جوانان ما جذب شبکه‌های اجتماعی اجنبی نشوند و در مسیر درست گام بردارند و این امر با همراهی و همکاری مراکز علمی، حوزه علمیه و فرهیختگان کشور محقق می‌شود.
 
رئیس پلیس استان گیلان با تاکید بر اینکه امنیت از نیازها و ضرورت‌های اساسی و بنیادی جامعه به شمار می‌رود و فقدان و اختلال در آن پیامدهای نگران‌کننده و خطرناکی به دنبال دارد، تصریح کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر خودداری از دستگیری‌های بی‌جا برای ما ارزشمند است و به نوعی تکلیف شرعی ایجادکرده است تا در دستگیری‌ها دقت نظر داشته باشیم و برای جوانان بیهوده پرونده‌سازی نکنیم؛ لذا در روش دستگیری افراد و سیر تشکیل پرونده‌ها تجدید نظر می‌شود.
 
سردار میرحیدری امنیت اجتماعی و مشارکت مردمی را یک رابطه متقابل دانست و گفت: وجود مشارکت اجتماعی میان مردم و پلیس در امور تربیتی کارکردی پنهان و آشکار دارد که می‌توان به افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش امنیت، افزایش مقبولیت اجتماعی پلیس و برقراری عاطفی میان پلیس و مردم اشاره کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه ترویج روحیه جهادی در بین کارکنان و تفکر بسیجی از جمله برنامه‌های ناجا است، ادامه داد: برای استانی نظیر گیلان که بعد از مشهد و مازندران، مسافرپذیرترین استان کشور محسوب می‌شود، در حال حاضر وضعیت کوپ‌ها مناسب نیست. خوشایندسازی محیط‌های نظامی یکی از برنامه‌هایی است که در دست اقدام داریم، همچنین ایستگاه‌هایی جهت ساماندهی جایگاه‌های مناسب پلیس‌های راهنمایی و رانندگی در 52 محور برون‌شهری و 64 نقطه درون‌شهری در نظر گرفته شده است. امروز علی‌رغم کینه‌ورزی استکبار جهانی، مرزهای ما در منطقه از امن‌ترین مرزهاست؛ لذا در اجرای منویات مقام معظم رهبری برای ارتقای سلامت مرزنشینان کارهای خوبی انجام شده است.
 
رئیس پلیس استان گیلان بیان کرد: بیشتر سرقت‌هایی که در استان انجام می‌شود توسط مجرمینی است که از نقاط دیگر کشور به صورت موقت در استان اسکان می‌یابند و حتی در پرداخت اجرا بهاء بیشتر از حق قانونی پرداخت می‌کنند؛ لذا از افراد تقاضا داریم چنانچه با مواردی نظیر اجاره کوتاه مدت منازل توسط مهاجرینی که از استان‌های دیگر می‌آیند، مواجه می‌شوند سریعا مراجع انتظامی را باخبر سازند.
 
سردار میرحیدری اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل فعالیت‌هایش، در نوک پیکان نیروی انتظامی قرار دارد؛ لذا برای ساماندهی این پلیس سعی داریم از افسرانی که مدرک کارشناسی دارند، استفاده کنیم و الان به دلیل کمبود نیروی انسانی، بار اصلی روی دوش پلیس است.
 
وی بیان کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، در فضای مجازی تعداد سایت‌های رصد شده دو هزار و 668 مورد بوده که 139 مورد آن مشکوک بوده است و از بین آنها 121 مورد کشف شده است که بقیه در حال پیگیری هستند. با کشف 87 درصدی خوشبختانه پلیس فتای استان شرایط خوبی دارد. همچنین 280 هزار و 997 فقره مجموع تماس‌هایی بوده که با پلیس 110 برقرار شده است.
 
محدثه مهدوی
captcha