قرآن، آغاز و پایان حماسه عاشوراست/ لزوم تقویت عزاداری در دهه سوم محرم
کد خبر: 3444603
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
صابری‌نسب:

قرآن، آغاز و پایان حماسه عاشوراست/ لزوم تقویت عزاداری در دهه سوم محرم

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی استان مرکزی گفـت: حماسه امام حسین(ع) با آیات قرآن شروع شد، تا زمانیکه سرها بر نیزه رفت و به قرآن ختم شد، مسلماً بیان آیات قرآن در کنار وقایع تاریخی عاشورا به بهترشدن شیوه عزاداری کمک شایانی می‌کند.

حبیب‌الله صابری‌نسب پیشکسوت قرآنی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر زنده نگه داشتن ایام محرم و صفر گفت: جمله تاریخی ایشان که می‌فرماید: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» احیاگر قرآن و مبین فلسفه عاشورا در زندگی امروزی انسانهاست.

وی ادامه داد: جمله امام خمینی(ره) امتداد تأثیر حماسه عاشورا در طول زمان را به نمایش می‌گذارد که تا ابد طنینی به نام عاشورا و عاشورائیان در زندگی اهل دنیا وجود داشته باشد، ورود به محرم و مصیبت روز دهم محرم مقدماتی می‌طلبد که سعی می‌شود در تمام محرم تا اربعین و رحلت پیامبر(ص) ادامه یابد اگرچه انتظار نمی‌رود به شدت دهه اول محرم عزاداری‌ها تداوم داشته باشد اما کمرنگ شدن آن نیز به صلاح جامعه اسلامی و مسلمانان نیست.

وی گفت: تداوم و پیوستگی عزاداری امام حسین(ع) نه تنها در جامعه اسلامی بلکه در شخصیت افراد نیز درگذر زمان اثر می‌گذارد؛ وظیفه رسانه و مبلغین این حوزه است که فرهنگ‌سازی در این حوزه را در دست بگیرند و تناسب و پیوستگی در جامعه ایجاد کنند.

صابری‌نسب با اشاره به حماسه امام حسین(ع) که با آیات قرآن شروع شد تا زمانیکه سرها بر نیزه رفت و به قرآن ختم شد، گفت: مسلماً بیان آیات قرآن در کنار وقایع تاریخی حماسه عاشورا و مراجعه به احادیث در این وادی به بهترشدن شیوه عزاداری کمک شایانی می‌کند.

پیشکسوت قرآنی استان با اشاره به وضعیت جامعه قرآنی در گذشته ادامه داد: درست است که حضور قرآن باید در ایام محرم بیشتر شود امام باید نقاط قوت هم دید، در گذشته در مراسم عزاداری نقش قرآن و بهره‌گیری از آیات بسیار کمرنگ بود اما خوشبختانه درسال‌های اخیر شاهدیم که بسیاری از سخنرانان که با قیام آشنایی دارند با بهره‌گیری از قرآن و عترت زیبایی عاشورا را به نمایش می‌گذارند.

پیشکسوت قرآنی در پایان اضافه کرد: امام حسین(ع) شهید فرهنگ و پیشرو انسانیت است؛ خداوند در مواجهه با قیام عاشورا حرارتی در دلها قرار داده که هرگز خاموش شدنی نیست، عاشورا سیره و روشی است که زنده نگه داشته می‌شود تا به حلقه آخر آن یعنی امام زمان(عج) که آخرین حلقه مبارزه حق علیه باطل است وصل شود و این مبلغین و روحانیون هستند که باید این اصول را بازگو کنند و رسانه‌ها آن را به نمایش بگذارند تا به گوش مردم برسد.

captcha