یادواره شهدای دانشجوی زرند برگزار شد
کد خبر: 3447731
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸

یادواره شهدای دانشجوی زرند برگزار شد

گروه سیاسی: یادواره هشت شهید دانشجوی شهرستان زرند روز پنجشنبه، ۲۱ آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام علی بهجت، فرزند مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت در فضایی معنوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی بهجت، فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت در این یادواره ضمن قدردانی از بانیان این مراسم گفت: نخستین نگاه به جهان، جامدات است، اما کمی بعد به دنیای نباتی می‌رسیم و پس از آن به زندگی حیوانات که رشد و نمو و ازدواج و امرار معاش دارند، آیا زندگی انسان هم بسان سایر موجودات است یا اینکه حیات و ممات دیگری وجود دارد.
وی افزود: تفاوت انسان با سایر موجودات قدرت تفکر و تعقلش است که او را از سایر موجودات تمیز داده‌است، اما با همه آنچه گفته شد و تفاوت‌های بین انسان و حیوان اما کشف پدیده‌های جهان هستی و سر خلقت را هیچ دانشمندی نتوانسته کشف کند.
فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت بیان کرد: انسان مردنی نیست باقی به بقاءالله است و انسان باید سیر الی‌الله کند، آمده‌ایم بر اثر رشد به عبودیت برسیم و انسان در سجده انسانی است که به الی‌الله می‌رسد، لذا اولیای خدا سیرت و باطن نماز را انجام می‌دهند و لذت می‌برند.
فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت با اشاره به سخنی از پدرشان گفت: اگر سلاطین لذت نماز را می‌چشیدند دنبال هیچ لذتی نمی‌رفتند، بنابراین سخن درمی‌یابیم که شهید لذت نماز را چشید تا به مقامی برسد که هرچه داشته‌باشد و هرچه یافته‌است را در راه معشوق خود داده‌است و شهید جاودان است.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، امام‌جمعه زرند ضمن قدردانی از تلاش برگزارکنندگان این مراسم روحانی حضور فرزند برومند حضرت آیت‌ الله بهجت را مغتنم دانست.
وی با اشاره به برکات و ثمرات خون شهید در جامعه تصریح کرد: شهدا خون جاری در رگ جامعه هستند و این زنده بودن جامعه انسانی به برکت خون حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع) است.
ابراهیمی افزود: شهدا حاضر، ناظر و شاهد بر اعمال ما هستند و در پیشانی وصیت‌نامه شهدا آمده‌است که پشتیبان ولی فقیه باشید و اگر این‌چنین نباشد چه پاسخی به درخواست شهدا داریم.
امام‌جمعه زرند بیان کرد: پیام شهدا برای ما این نظام است و جوانان ما باید با اخلاق و فرهنگ به وصیت شهدا عمل کنند تا به این نظام و این کشور آسیبی نرسد.
یادآور می‌شود، مراسم معنوی یادواره هشت شهید دانشجوی شهرستان زرند با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا و دانشجویان و اساتید برگزار شد.

captcha