گزارش ایکنا از آئین پایانی هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس
کد خبر: 3453825
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

گزارش ایکنا از آئین پایانی هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس

گروه هنر: مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس همزمان با فرارسیدن سی و پنجمین سالروز شکست حصر سوسنگرد در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس همزمان با فرا رسیدن سی و پنجمین سالروز شکست حصر سوسنگرد به همراه معرفی برگزیدگان این جشنواره امروز، 26 آبان در تالار آزادی شیراز برگزار شد.
خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حاشیه این مراسم گفت: هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس با عنوان «در کمین کلمات» با مشارکت 130 شاعر از استان فارس برگزار شد که طی آن 450 قطعه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
وی افزود: این آثار پس از دریافت و آماده‌سازی بر اساس روش جشنواره بدون نام شاعر در اختیار 5 نفر از اعضای هیئت داوران قرار گرفت تا مورد ارزیابی قرار گیرد.
ابراهیمی عنوان کرد: بر اساس نظر داوران مجموعاً در چهار بخش اعلام شده در جشنواره، 12 شاعر همچون برگزیده و تعدادی نیز شایسته تقدیر معرفی و با دریافت تندیس و لوح تقدیر و هدیه مورد قدردانی قرار گرفتند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه سخنان خود ابراز کرد: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از هیچ تلاشی نباید دریغ کرد. همان‌گونه که مردم و نیروهای مسلح در دوران شکوهمند دفاع مقدس همراه و پشتیبان یکدیگر بودند و تحت امر حضرت امام خمینی(ره) رهبری می‌شدند امروز هم باید همه اقشار جامعه و نهادهای لشکری و کشوری با هر توانمندی و جایگاهی که دارند برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج شوند و بیش از این تلاش کنند.
وی تأکید کرد: هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس را در مقطعی برگزار می‌کنیم که ایستادگی و شکوفایی ملت ایران در عرصه‌های گوناگون بر همگان نمایان شده است.
ابراهیمی با بیان اینکه در  دفاع مقدس زیبایی‌های فراوانی وجود دارد، گفت: این زیبایی‌ها را به یاری هنر باید برای نسل جوان بازگو کرد و هنرمندان استان فارس نیز باید به شیوه ویژه به این مقوله بپردازند.
بنا بر این گزارش، محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوسنگرد، گفت: ادبیات نقش بسیار مؤثری در انتقال فرهنگ دارد.
وی ادامه داد: آن چیزی که می‌تواند پیام انقلاب را به نسل‌های بعد منتقل کند، همین ادبیات است و به همین دلیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای به ادبیات دارد و نمونه آن برگزاری این جشنواره است.
به گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم سردار احمدعبدالله‌زاده، از یادگاران دوران دفاع مقدس که در حماسه سوسنگرد حضور داشت به بیان خاطره‌گویی از این عملیات پرداخت و سپس  احمد همتی بوشهری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز نکاتی راجع به دفاع مقدس بیان کرد.
یادآور می‌شود، هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس در 4 بخش جلوه‌های دفاع مقدس در جبهه‌ها، نقش زنان و شهدای گمنام، پیوند عاشورا و شعار دفاع مقدس و دفاع مقدس و عاشورا و مقاومت ملت‌ها و به‌همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و همچنین معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد.

captcha